Hráči Pokémon GO pátrajú po kreslených digitálnych zvieratkách na „PokéStopach“ a v „telocvičniach“, ktoré sa nachádza na reálnych miestach. Aplikácia využíva kameru smart telefónu, cez ktorú prebieha akcia v reálnom prostredí.
V súčasnej dobe hra zarába peniaze tým, že účtuje poplatky hráčom za virtuálny tovar. A riaditeľ prezradil, že existuje ešte druhá časť obchodného modelu, ktorou je koncept sponzorovaných miest. Spoločnosti si zaplatia za to, aby boli umiestnené vo virtuálnom hernom pláne.
Niantic bude inzerentom účtovať formou „platba za návštevu“. Niektoré americké maloobchodné predajne sa už stali neoficiálnymi PokéStopami a telocvičňami, pričom si pochvaľovali, že sa zvýšil priechod ľudí v daných oblastiach. Niektoré firmy dokonca ponúkli prítomnosť vzácnych Pokémonov vo svojich priestoroch ako taktiku prilákať potenciálnych zákazníkov.
V utorok generálny riaditeľ technologickej značky You & Mr Jones, David Jones, investor do Niantic Labs, povedal, že existuje obrovský potenciál pre inzerciu v hre Pokémon GO.