Aston Martin DB11 oficiálne: Najkrajšie kupé na sveta s 5.2 V12

1466

Aston Martin pred tromi rokmi začal druhé storočie svojej existencie. Spolu s tým sa v Gaydonu pracuje na tzv. pláne druhého storočia, ktorý počíta s kompletnou obmenou portfólia značky. Prvým zástupcom novej generácie modelov je DB11, nástupca DB9.

Šéf značky Andy Palmer tvrdí, že Aston Martin má tendenciu stavať tie najkrajšie autá na svete. DB11 to má spĺňať, pričom ako bonus pridáva najmodernejšiu techniku. Tá bola ostatne už potrebná, pretože predchádzajúca DB9 bola už zastaraná. Dizajnom naďalej krásna DB9 svojou technikou už dávala najavo svoju starobu – veď sa svetu prvýkrát predstavila už v roku 2003.

http://www.stcity.sk/uploads/images/img_1457364841.jpg

V útrobách auta s novou hliníkovou platformou pracuje nový vidlicový dvanásťvalec twin-turbo s objemom 5,2 litra, ktorý nahradil existujúce šesťlitrový V12. Hoci Aston Martin v poslednej dobe hovorí o technickej spolupráci s Daimlerom, nová jednotka o predpokladanom výkone 447 kW a krútiacim momentom 700 N.m pochádza z vlastného vývoja. Nová je tiež prevodovka – dvanásťvalec pracuje s osemstupňovým automatom z dielne ZF. Kvôli zníženiu emisií jednotka spolupracuje so start-stopom, čo je oveľa lepší ústupok dobe ako niekdajší model Cygnet, alias prezlečená Toyota iQ.

DB11 vďaka svojmu silnému agregátu (jedná sa o najvýkonnejší Aston radu DB v histórii značky) zrýchli z 0-100 km/h za 3,9 sekundy a ide najvyššou rýchlosťou 322 km/h. Auto má ponúknuť príkladný komfort aj dostatočnú agilitu, čomu má pomôcť aj možnosť nastavenia jednotlivých systémov. V troch režimoch (GT, Sport a Sport Plus) je možné upraviť u adaptívnych tlmičov, prevodovku, vektorovanie krútiaceho momentu alebo elektrického posilňovača riadenia.

Kupé dlhé 4.739 mm svojim dizajnom navrhnutým šéfdizajnérom značky Markom Reichmann dáva najavo, že sa jedná o Aston Martin. Úzkymi koncovými svetlami potom DB11 dáva najavo, že toto je Aston pre 21. storočie.

Moderne poňatie je aj interiér s tradičným usporiadaním 2 + 2. Práve tu sa ukázala technická spolupráca s Daimlerom – nemecká automobilka pomohla s vývojom multimediálneho systému. Jeden digitálny displej s uhlopriečkou 12″ sa objavuje priamo v kaplnke s prístrojmi, druhý osempalcový je na vrchu stredového panelu. Vďaka spolupráci s Daimlerom bolo možné použiť novú navigáciu, ktorá má byť jednoduchšie na ovládanie ako tá existujúca.

Martin Vrana