Popová kráľovna Madonna predviedla vo Viedni hollywoodsku šou

856

Vystúpenie bolo zložené zo štyroch častí – vina, proroctvo, muži / ženy a vykúpenie, ktoré predelili tri filmové dokrútky, zaznelo v ňom 22 piesní. Celkom 112 minút pravej americkej šou malo všetko, čo scénar na hollywoodsky spôsob má mať, teda streľbu aj s obeťami, erotiku v podobe náznaku striptízu aj lesbické bozky.  
Už netradičné postavenie nadrozmerného koncertného pódia na ploche štadióna – po dĺžke ihriska – dávalo tušiť, že Viedeň zažije výpravnú šou, nasvedčovalo tomu pódium samotné, vybavené zdvíhacími zariadeniami, mohutný zvukový a svetelný park, k tomu zadná projekcia po celej šírke pódia a dve veľkoplošné obrazovky po bokoch portálovej konštrukcie.
Desiatky kostýmov, tanečné a pohybové choreografie, každý jeden člen ansámblu, či už v popredí alebo v zadnej línii mal svoje presné miesto akcie. Zadná projekcia neslúžila na detaily účinkujúcich, naopak bola súčasťou výpravy a zapojená do deja pri jednotlivých obrazoch, či už chrámu alebo hotelovej izby. Filmové dokrútky súvisiace s dianím na pódiu chvíľami pripomínali známe pražské divadlo Laterna magica, ktoré pracuje s kombináciou projekcie, tanca, hudby a svetla.
Na turné, ktoré začala Madonna 31. mája v izraelskom Tel Avive, predstavuje svoj nový album MDNA, ktorý vydala v marci tohto roku. Z neho zaspievala až osem skladieb, Girl Gone Wild, s ktorou celý koncert začal, Gang Bang, I Don’t Give A, Give Me All Your Lovin’, Turn Up The Radio, Masterpiece, I’m Addicted a I’m A Sinner. Došlo aj na známe piesne Revolver, Papa Don’t Preach, Hung Up, Express Yourself/Born This Way, Open Your Heart, Sagarra Jo, Vogue, Candy Shop, Erotica, Human Nature a Like A Virgin. MDNA šou, zabiehajúca k multimediálnemu predstaveniu, kde piesne a hudba boli iba jeho časťou, sa v závere priklonila k forme koncertného programu, pri piesňach Cyber-Raga, Like A Prayer ako gospelový song a Celebration. Po nej už iba pozdrav pre hľadisko, v ktorom bolo podľa údajov organizátorov 35 tisíc divákov. Bez prídavku skončil druhý koncert Madonny vo Viedni, ten predchádzajúci v rámci Sticky & Sweet Tour odohrala 23. septembra 2008, na viedenský Donauinsel vtedy prišlo 60 tisíc divákov.
Štadión sa otváral 17.tej hodine, kto chcel mať na ploche dobré miesto pred pódiom, vchádzal medzi prvými. Do záveru koncertu, ktorý skončil presne o polnoci, bol teda na nohách sedem hodín. Tie však stáli zato. Madonna prišla s novinkou, keď zvukovú skúšku absolvovala po 17.tej už aj s prvými divákmi pred pódiom. V hľadisku viedenského štadióna bolo počuť okrem domácej nemčiny aj slovenčinu, češtinu alebo ruštinu. Čakanie na kráľovnú popu si mohli diváci pred štadiónom i jeho vnútri skrátiť kúpením suveníru z koncertu. Stánky „Official Merchandise“ ponúkali tričká s portrétom speváčky v cenovom rozpätí od 30 do 45 eur, plážovú tašku za 25 eur či pár potníkov na ruky za 15 eur. Ďalšie suveníry pôjdu na odbyt už 1. augusta, kedy koncertuje Madonna vo Varšave, 4. augusta sa predstaví v ukrajinskom Kijeve a 7. augusta v Moskve.