Najrychlejšie cabrio

1264

Brabus už v nekompromisnej úprave s výkonom 588 kW (800 k) predstavil sedan a kupé Mercedes-Benz E. Nový kabriolet je upravený v rovnakom štýle. Znamená to čierny lak, nový bodykit, brzdy, kolesá, podvozok, poriadne upravený motor aj interiér. Z pôvodného automobilu teda neostal kameň na kameni.

Dvanásťvalec biturbo s objemom 6,3 litra

Základom pre úpravu môže byť v podstate akýkoľvek model kabrioletu E. Jeho pohonné ústrojenstvo totiž putuje preč a nahradené je vyladeným motorom z Mercedesu S600. Prevŕtaný blok, väčšie piesty a nový kľukový hriadeľ zvyšujú zdvihový objem biturbo dvanásťvalca z 5,5 na 6,3 litra.

Súčasťou úpravy sú tiež prepracované hlavy valcov, ostrejšie vačky a dvojica väčších turbodúchadiel. Dvanásťvalec dýcha prostredníctvom nového nasávacieho potrubia z uhlíkových vlákien. Spaliny odvádza ladené potrubie z nehrdzavejúcej ocele so štvoricou koncoviek. Úpravu završuje nový manažment v riadiacej jednotke.

 

Výkon 800 koní na zadnej náprave

Výsledkom rozsiahlych úprav je maximálny výkon 588 kW (800 k) pri 5 500 ot./min. Dvanásťvalec je údajne schopný zo seba vydať až 1 420 Nm krútiaceho momentu, pre predĺženie životnosti pohonného ústrojenstva je však elektronicky limitovaný na „skromných“ 1 100 Nm. Obrovská porcia sily sa cez päťstupňový automat prenáša na zadnú nápravu vybavenú samosvorným diferenciálom.

Extrémna pohonná jednotka katapultuje kabriolet z pokoja na rýchlosť 100 km/h už za 3,7 sekundy. Na dvojnásobnú rýchlosť stačí Brabusu menej ako desať sekúnd. Za 23,9 sekundy po štarte uháňa kabrio rýchlosťou 300 km/h. Maximálna rýchlosť upraveného Mercedesu je asi 370 km/h. Brabus ho preto pasoval do pozície najrýchlejšieho štvorsedadlového otvoreného automobilu na svete.

Dvanásťpiestikové brzdy na prednej náprave

Na zvládnutie mamutej sily musel Brabus poriadne prekopať aj podvozok vrátane brzdového systému. Nové pružiace jednotky vyvinul spoločne so špecialistom Bilstein. Podvozok umožňuje ladenie až v desiatich rôznych hodnotách. Svetlú výšku možno nastaviť v rozsahu 35 milimetrov.

Brzdový systém je naozaj jedinečný. Do predných kotúčov s mierami 380 x 37 mm hryzú strmene s dvanástimi piestikmi. Na zadnej náprave pracujú šesťpiestikové brzdiče a kotúče s rozmermi 360 x 28 milimetrov. Brabus roluje na čiernych kovaných diskoch 9,5 x 19 palcov, vzadu sú ráfiky ešte o pol palca širšie. Obuté pneumatiky majú miery 265/30 R19 vpredu a 295/30 R19 na zadnej osi.

 

Kabát z uhlíkových vlákien

Karoséria Mercedesu je upravená v podobnom rozsahu ako ostatné časti automobilu. Všetky dielce sú vyrobené z ľahkých a pevných uhlíkových vlákien. Predný nárazník je kompletne nový, má integrované denné diódy i prívod vzduchu k predným brzdám. Horúci vzduch odvádzajú rozšírené predné blatníky. Zmenila sa aj maska chladiča, ktorá prišla o trojcípu hviezdu.

Upravené prahy s logom úpravcu nadväzujú na odvetrávané zadné blatníky, rozšírené o tri centimetre na každej strane. Spod nového zadného nárazníka vyúsťuje štvorica výfukových koncoviek. Na veku batožinového priestoru je prítlačné krídlo. Všetky dielce nie sú len na efekt. Prešli dôsledným ladením v aerodynamickom tuneli, takže reálne zlepšujú aerodynamiku a prítlak kabrioletu.

Špičkový luxus samozrejmosťou

Pri podobnom rozsahu úprav by sériový interiér pôsobil takmer smiešne. Brabus ho preto nezanedbal. Celé vnútro je kompletne prečalúnené výraznou červeno-čiernou kombináciou. Dvere a sedadlá sú potiahnuté červenou kožou, palubná doska, volant a vrchná časť dverí nesú čiernu alcantaru. Podlaha a koberčeky sú z čiernej kože so štvorcovým vzorom.

Každá časť čalúnenia využíva kontrastnú niť a ako celok pôsobí interiér veľmi zaujímavo. Čalúnenie dopĺňa množstvo karbónových panelov, uhlíkové vlákna tvoria aj radiacu páky a zadné časti predných sedadiel. Luxusný pocit dotvárajú časti z hliníka a chrómu. Nechýba množstvo označení Brabus.

Martin Vrana