Podľa vyjadrení vedenia automobilky Bentley by tradiční zákazníci naftový motor pod kapotu svojho auta nikdy neprijali. V súčasnej dobe rastúcich ekonomických aj ekologických tlakov je však udržanie veľkoobjemových benzínových agregátov v prvej línii veľmi náročným a drahým procesom, ktorý môže pokladnicu automobilky zaťažiť natoľko, že to Bentley nakoniec nemusí ustáť.
Jednou z možností ako znížiť obrovské emisie a vyhnúť sa ekologickým poplatkom je vývoj motorov na spaľovanie zmesi etanolu a benzínu E85. Prvou lastovičkou je model Continental Supersports s motorom 6.0 W12 a výkonom 463 kW (630 k) schopným spaľovať práve E85. Ako však už hodnota výkonu prezrádza, ani E85 nedokáže pri takýchto hodnotách zabezpečiť potrebnú nizku úroveň emisií.
Ďalšou možnosťou je preto použitie koncernového agregátu 6.0 V12 TDI od Audi. Jeho výkon 368 kW (500 k) a krútiaci moment cez 1000 Nm sú aj pre luxusom obťažkané Bentley dostatočné, záležať by preto mohlo už len na marketingu, ako si poradí s presviedčaním tradičných zákazníkov o výhodách naftových motorov. Pri pohľade na astronomické spotreby benzínových verzií a vzrastajúcich predajoch naftových limuzín by to nakoniec nemuselo byť až tak ťažké.
xXx