Milión za pixely

1556

Alex si nasledujúci deň za 50 libier zriadil stránku www.milliondollarhomepage.com, kde sa rozhodol predávať pixely, miniatúrne štvorčekové body, ktoré sa zobrazujú na stránke. Túto stránku rozdelil na milión pixelov a zaumienil si, že každý pixel predá za jeden dolár, a tak bude mať po vypredaní všetkých pixelov na svojom konte milión. O tejto stránke vedeli zo začiatku iba jeho známi a priatelia, ale v momente, keď predal prvých pár pixelov, vypustil do sveta tlačovú správu, ktorá rozniesla informáciu o Alexovom šialenom nápade ako blesk a pixely sa začali predávať jedna radosť. Keď sa mu už obchod s pixelmi rozbiehal, neponechal všetko na náhodu a zamestnal špecialistu na PR a peniaze sa sypali jedna radosť. Za krátky čas sa klientmi miliónovej stránky stali Yahoo!, Google, The Times, eBay a rôzne iné známe spoločnosti, ktoré sa chceli zviditeľniť. 

 

Keď sa stránka zaplnila a Alex mal dosť peňazí na vysokú školu, chuť zarábať peniaze ho neopustila. Práve naopak, svoj nápad, ako zarobiť na takomto bláznivom nápade, zveľadil a spravil druhú úplne rovnakú stránku, na ktorej však predáva pixely za dva doláre. Keď dosiahne zárobok dvoch miliónov dolárov, jeden si nechá a druhý dostane niekto spomedzi návštevníkov, ktorý si klikne na jednu z reklám. Táto myšlienka priniesla Alexovi húf ziskuchtivých návštevníkov a firmy mali opäť dôvod inzerovať. Hra sa skončí až vtedy, keď uplynie rok od začiatku súťaže, alebo keď sa vyčerpá všetok reklamný priestor. 

 

Ponaučenie, ktoré si môžeme zobrať z tohto životného príbehu, je, že nápadom, ktoré zarábajú peniaze, sa medze nekladú, stačí ich okoreniť kúskom originality, osoliť dobrou Public Relation a recept na úspech je dokončený.

xXx