AUTO: Vedenie Forda sa rozhodlo zastaviť výrobu vozidiel značky Mercury

692

Modely Mercury sa nachádzali medzi sériovými modelmi iných značiek Forda a jeho luxusnou značkou Lincoln.
      Edsel Ford, syn zakladateľa automobilového koncernu, prišiel pred druhou svetovou vojnou s návrhom značky Mercury, aby prilákal vzmáhajúcu sa strednú vrstvu Američanov.
      Autá tejto značky si v máji kúpilo len 9100 zákazníkov, čo bolo o 11 % menej ako pred rokom. Tieto modely v zahraničí sú takmer neznáme. Hlavný model, Focus, si minulý mesiac kúpilo 175.000 klientov.
      Šéf správnej rady koncernu Alan Mulally znižuje počet značiek a modelov. Prechádza od krížnikov ciest k malým svižným a úsporným vozidlám. Od jeho príchodu v roku 2006 sa Ford rozlúčil s luxusnými značkami Jaguar a Land Rover a nedávno aj s Volvom. Jeho stratégia sa pokladá za úspešnú. Ford totiž na rozdiel od General Motors a Chryslera prežil ťažké minuloročné obdobie bez nevyhnutnosti požiadať o štátnu pomoc americkú vládu.
      Vedenie koncernu informovalo, že vozidlá Mercury bude do konca roka predávať s veľkou zľavou. Ford bude pokračovať v úspešnej výrobe malých automobilov ako Focus a Fiesta.