Neustále sa dočítame, ako nemecké prémiové trio medzi sebou neľútostne bojuje o to, kto predá najviac áut a to doslova všetkými spôsobmi, vstupom do prémiu kedysi zakázaných segmentov nevynímajúc. Dá sa to pochopiť – zarobí sa viac peňazí, podchytí sa viac zákazníkov, z ktorých by sa mohla stať klientela lojálna. Na druhú stranu sa však veľa ľudí pýta, či sa tak značkám nepokazí desiatky rokov budovaná image.
To Lexus takéto potreby zjavne nemá, ba čo viac, zdá sa, že by sa to mohlo začať v niektorých častiach sveta vyplácať. V auguste sa totiž luxusná značka Toyoty stala (tento rok už druhýkrát) kráľom triedy v USA, keď predala medziročne o 2,1% áut viac – celkom 33.487 kusov, zatiaľ čo Mercedes len 28.373 vozidiel a doteraz v Štátoch vedúci BMW 27.775 áut. Nejedná sa pritom o nejakú náhodu či zhodu okolností, zatiaľ čo BMW má zatiaľ tento rok na americkom futro 223.348 zárezov, Lexus je s 222.151 kusmi na dosah ostrie katany. Tretiu priečku si potom istí Mercedes s 220.870 automobilmi.
Zaujímavé pritom je, že ide do značnej miery o súboj tradičných modelov. Najlepšie sa totiž v USA predávajú u BMW i Mercedesu sedany strednej triedy triedy C a radu 3, zatiaľ čo u Japoncov vedie nemenej tradičný SUV RX, čo je, čo sa spodného okraja ponuky týka, automobil výrazne drahší, než mníchovská trojka a o niečo drahší, než stuttgartský sedan.