Jedna z najväčších leteckých katastrof sa odohrala 1. júla roku 2002. Pri obrovskom nešťastí sa tu zrazili dve dopravné lietadlá, a to priamo vo vzduchu! V jednom z nich letelo cez päťdesiat ruských detí, ktoré sa tešili na dovolenku v Barcelone. Pri nehode všetky zahynuli. Slovo si potom vzal jeden z rodičov zosnulých detí a zavraždil riadiaceho letovej prevádzky, ktorý mal vtedy lietadla nad Bodamským jazerom na starosť.
V osudnú noc mal riadenie lietadiel nad danou oblasťou na starosť Peter Nielsen. Jednalo sa o veľmi skúseného riadiaceho zo spoločnosti Sky Guide. Jeho smena ale nepatrila medzu najbežnejšie. Vo firme bola zrovna nariadená údržba a Nielsenové systémy tak museli pracovať len vo veľmi obmedzenom režime. Skúsenému pracovníkovi tak aj napriek jeho vedomostiam pretekala práce cez hlavu. Mal síce k dispozícii ešte jedného z kolegov, ale ten si dopriaval časté pauzy. Hoci bolo jeho správanie proti regulám, vedenie spoločnosti dlhodobo podobné správanie tolerovalo.
Kým si Nielsenov kolega dopriaval odpočinku, Peter „odbavoval“ jedno lietadlo za druhým. To malo za následok, že si nevšimol dva k sebe blížiacich sa lietadiel. Aby toho nebolo málo, nákladný Boeing 757 a Tupolev 154 plný ľudí leteli v rovnakej výške. Letectvo je na podobné situácie pripravené. Moderné lietadlá sú vybavené systémom TCAS. Keď sa lietadlá k sebe priblížia, systémy spolu začnú komunikovať a pilotom oboch lietadiel nariadia taký manéver, aby sa obe lietadlá navzájom vyhli.
Systém nariadil Boeingu klesať a Tupolevu stúpať – problém by bol týmto zažehnaný. Prácou zahltený Nielsen ale netušil, čo systém pilotom zadal a pilotovi ruského Tupolev nariadil slovami klesania. Piloti Boeingu dodržali pokyny systému TCAS a zahájili tiež pokles, ale nemohli okamžite informovať Nielsena, pretože ten sa v tú dobu venoval ruskému lietadlu.
Ruskí piloti ignorovali inštrukcie ku stúpaní vydané systémom TCAS, namiesto toho poslúchli inštrukciu letového dispečera a zahájili zostup. Z tohto dôvodu obidve dve lietadlá začala klesať. Piloti si nakoniec chybu uvedomili, ale bolo už neskoro. Obe lietadlá sa vo vzduchu v plnej rýchlosti zrazili.
S bohatou dedičkou sa zrútilo lietadlo, zomrela pred svojou svadbou, pri návrate z rozlúčky
V ruskom lietadla zahynuli aj deti a manželka ruského architekta Vitalija Kalojeva. Ten označil za vinníka riadiaceho Petra Nielsena, vyhľadal si za pomoci súkromného detektíva Nielsenovu adresu a pred zrakmi jeho rodiny vrátane detí Kalojev riadiaceho dobodal.
Cateringový kráľ zahynul v hydroplánu aj s rodinou. Zamestnával pol milióna ľudí
Švajčiarska polícia vraha čoskoro zatkla v miestnom hoteli a v roku 2005 bol násilník odsúdený za vraždu. V novembri 2007 bol prepustený, pretože súd uznal, že zabíjal v nepríčetný stave. V Rusku bol Vitalij Kalojev velebený a po prepustení s veľkou gráciou privítaný. V súčasnej dobe je námestníkom ministra stavebníctva.