Podľa prieskumu, ktorý personálna agentúra Grafton Recruitment uskutočnila medzi 2010 kandidátmi o zamestnanie, využíva sociálne siete pri hľadaní práce 54 percent z opýtaných.
„Nové generácie sú formované technologickou revolúciou posledných 30 rokov. Dá sa všeobecne povedať, že ide o ambicióznych jedincov, ktorí chcú dosiahnuť najvyššie pozície v čo najkratšej dobe. Potrebujú náročnú prácu, ktorú si aktívne vyhľadávajú, a zároveň sa snažia zdokonalovať svoje znalosti a schopnosti. Sú samostatní a flexibilní a dokážu efektívne pracovať ako v kancelárii, tak i na diaľku,“ uviedla marketingová manažérka Grafton Recruitment Jitka Součková.
Na sociálnych sieťach hľadajú svojich potenciálnych zamestnancov i samotní personalisti. Deviati z desiatich sa spoliehajú na Linkedln, zhruba 30 percent potom aj na Facebook.
Sociálne siete pre personalistov ponúkajú možnosť osloviť zaujímavých kandidátov, ale tiež často fungujú ako sito, ktorým uchádzač neprejde. „Môže za to obsah, ktorý adept o práci na sieti uverejňuje, preto je dôležité si dať s profilom prácu a zverejňovať tam len pravdivé a overiteľné informácie,“ upozornila Součková.
Prostredníctvom sociálnych sietí podľa prieskumu najčastejšie hľadajú prácu ľudia, ktorí hľadajú zamestnanie v oboroch IT a financií. Veľkú úspešnosť v hľadaní práce týmto spôsobom majú tiež záujemcovia, ktorí sa hlásia na menej obvyklé pozície, ako sú napríklad pracovné miesta vyžadujúce neobvyklé jazykové kombinácie.
„Kandidátom radíme, aby sa snažili udržať si pozitívnu online reputáciu. To v praxi znamená, že by mali na svojich profiloch na sociálnych sieťach uvádzať len pravdivé informácie, zdieľať a publikovať len vhodný a korektný obsah. Napríklad fotky z večierkov alebo iných aktivít, o ktorých by kandidáti pred svojím zamestnávateľom radšej pomlčali, by mali byť sprístupnené len priateľom, nie publikované verejne,“ podotkla Součková.