Efektívnosť projektu potvrdil aj prieskum, ktorý realizovala agentúra Ipsos Tambor. Jeho výsledky ukázali, že ženy, mládež a deti konzumujú maslo, mlieko a jogurty denne. Mládež a ženy jedia o niečo častejšie maslo ako mlieko, ale u detí je táto konzumácia vyrovnaná.
Podľa výsledkov prieskumu sú deti, mládež a ženy schopné menovať jednotlivé látky, ktoré mlieko obsahuje. Najčastejšie uvádzali, že mlieko obsahuje mliečne bielkoviny, mliečny tuk, vitamíny, vodu, ďalej mliečny cukor (laktózu) a minerálne látky. Len 2 % žien, 1 % detí a rovnaké percento mládeže vie, že mlieko obsahuje aj vápnik. Naopak, až 40 % žien, 12 % detí a 23 % mládeže sa mylne domnieva, že mlieko obsahuje aj konzervačné látky.
Respondenti tiež uviedli, že mlieko pijú, pretože je zdravé, má vyhovujúcu chuť, deti a mládež veria, že má vplyv na kosti. Štyria z piatich členov každej sledovanej skupiny vypijú jeden až dva poháre mlieka denne, pričom dvaja z troch veria, že je to optimálne množstvo pre zdravie.
Kvantitatívny prieskum, ktorý má poskytnúť spätnú väzbu o výkonnosti projektu, sa realizoval celkovo dvakrát: po skončení kampane zameranej na cieľovú skupinu ženy vo februári 2010 a po skončení kampane zameranej na cieľovú skupinu deti a mládež v apríli 2010. Do oboch fáz kvantitatívneho prieskumu bolo spolu zapojených 621 respondentov rozdelených do troch cieľových skupín – deti vo veku 8 – 14 rokov, mládež vo veku 15 – 19 rokov a ženy vo veku 20 – 55 rokov.
Program Objav mlieko schválila Európska komisia 22. júla 2008 ako jeden z 31 schválených programov na podporu odbytu poľnohospodárskych výrobkov. V SR ho realizujú SMZ a SZPM.