Keď sa zatvorili brány za Alfou Romeo 75, poslednou veľkou Alfou so zadným náhonom, talianska značka stratila mnohých fanúšikov. Klasické usporiadanie hnacej sústavy má totiž aj v dnešnej dobe predných pohonov stále veľa priaznivcov a Alfa má teraz najlepšiu šancu niekoľkých z nich získať na svoju stranu. Spolupráca s Chryslerom prináša svoje ovocie v podobe amerického modelu 300, ktorý sa do Európy pretransformuje ako nová Alfa Romeo a pravdepodobne aj Lancia. Obidve samozrejme so zadným náhonom.
Technické detaily si Taliani pochopiteľne zatiaľ nechávajú pre seba, vývoj auta však už začal a jeho príchod v blízkej budúcnosti je viac než istý. Otázniky stále visia aj nad dizajnom novinky.
Objavilo sa niekoľko možných počítačových retuší, no väčšina z nich vychádza z aktuálnej Giuletty, čo je podľa automobilky hlúposť. Reprezentačná limuzína musí údajne upútať celkovou majestátnosťou, nie výstrednými detailmi, ktoré zaberú na zákazníkov nižšej strednej triedy.
Roman Zahorec