Američania zakázali reklamu, podľa ktorej vegáni vydržia v sexe dlhšie

1644

Organizácia PETA v reklame porovnáva, ako si v posteli užívajú konzumenti mäsa a vegáni a tvrdia, že druhá skupina vydrží dlhšie.

Lenže ich klip sa 7. februára počas jedného z najsledovanejších prenosov v americkej televízii v hlavnom vysielacom čase neobjavil. Podľa televízie CBS je sexuálne príliš explicitný. Ako môžete vidieť na videu, tvorí ho vlastne len milovanie dvoch párov.

PETA sa bráni, že reklama má poučiť ľudí o rizikách konzumácie potravín s vysokým obsahom cholesterolu, ako sú mäso, vajcia a mliečne výrobky, ktoré môžu spomaliť krvný obeh a viesť k erektilnej dysfunkcii. Na druhej strane vegánske potraviny, vrátane čerstvého ovocia a zeleniny, môžu podľa nich pomôcť s prekrvením všetkých orgánov v tele.

Ochrancovia práv zvierat už v minulosti narazili s provokatívnymi kampaňami, v ktorých sú modelky len kusy ľudského mäsa alebo sa konzumácia mäsa prirovnáva k holokaustu.

Reklamy sú pritom neoddeliteľnou súčasťou Super Bowlu, teda finále play-off severoamerickej ligy v americkom futbale, rovnako ako vystúpenie hviezd o prestávke. V minulosti sa o zábavu postarali treba Madonna, U2, Prince, Katy Perry, Beyoncé, Michael Jackson, Janet Jacksonová s Justinom Timberlakom alebo The Rolling Stones.

Prestávky v polčase Super Bowlu sú najžiadanejším mediálnym priestorom pre inzerentov televíznych reklám vôbec. Pred šiestimi rokmi stála sekunda spotu v prepočte vyše 100 000 EUR. Niektoré reklamy sa vyrábajú špeciálne a len pre tento okamih. Spoty, ktoré sú vo finále Super Bowlu odvysielané, spravidla patrí medzi najvtipnejšie, najdômyselnejší a najprecíznejšie vykonané televíznej reklamy vôbec.