Spoločnosti Aston Martin a Zagato v minulosti spolupracovali na viacerých projektoch a tento model je zároveň oslavou 50-teho výročia prvého spoločného modelu DB4GT Zagato.
Ako konštrukčný základ poslúžil model V12 Vantage, ktorého technika sa už osvedčila aj vo vytrvalostných 24-hodinových pretekoch na Nürburgringu. Koncept teda disponuje rovnakým šasi z lepeného hliníka a hliníkové sú aj povrchové ručne-vyrábané karosárske diely. Nutnú bezpečnostnú výbavu na preteky tvorí aj oceľová ochranná klietka.
Za prednou nápravou sedí osvedčený motor V12 s objemom 5,9 litra, výkonom 380 kW (517 k) a krútiacim momentom 570 Nm. Výkon sa prenáša cez karbónový kardan do šesťstupňovej robotizovanej prevodovky umiestnenej pri zadnej náprave kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti. Trakciu zadných hnaných kolies vylepšuje štandardný samosvorný diferenciál.
Premiéra na vytrvalostných pretekoch
Zavesenie všetkých kolies tvoria dvojité lichobežníky, čo je typickým riešením pre športové a pretekárske automobily. Doplňovať ich budú plne nastaviteľné tlmiče a veľké brzdy so šesťpiestikovými strmeňmi vpredu. Plánovanému využitiu vo vytrvalostných pretekoch odpovedá palivová nádrž s objemom 120 litrov.
Pretekársky debut si model V12 Zagato odbije na štvorhodinových pretekoch už 28. mája na Nürburgringu a v júni sa predvedie na plnohodnotnej 24-hodinovke. Napriek tomu, že v prípade konceptu ide o pretekárske vozidlo, úpravy pre súťažné účely sú len minimálne a spočívajú vo väčšej nádrži, ochrannej klietke a špeciálnych tlmičoch. Pravdepodobne sa neskôr dočkáme aj limitovanej série určenej pre cestnú premávku.
Martin Vrana