Tridsiate výročie legendárneho pohonu Quattro oslávilo Audi konceptom Quattro Concept. Jeho prípadnú sériovú výrobu však Audi nepotvrdilo.
Quattro Concept sa dizajnovo odvoláva na legendárny špeciál Audi Sport Quattro z roku 1984. A nielen tým. Novodobé Quattro je totiž postavené na skrátenej platforme Audi RS5 (-150 mm).
Podobný recept kratšieho rázvoru použili technici Audi už pred 26 rokmi. V súlade s tradíciou konštruktéri tiež nahradili ťažký 8-valec z Audi RS5 za podstatne ľahší 5-valec s objemom 2,5 litra. Tentoraz však s technológiou TFSI.
Napokon päťvalce majú v histórii Audi, zvlášť v histórii kupé Audi Quattro, svoje pevné miesto. A dnes sa k nim opäť vracia. Ten súčasný je implantovaný z Audi TT RS, no jeho výkon je sériou úprav vyladený až na 300 kW, čo je o 50 viac ako v sériovej verzii. Krútiaci moment vzrástol zo 450 na 480 Nm. Ako inak, výkon sa permanentne prenáša na všetky štyri kolesá cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku a poslednú generáciu pohonu Quattro s korunovými kolesami a asymetrickým rozdelením hnacieho momentu v prospech zadnej nápravy (40:60).
Radikálna odtučňovacia kúra zasiahla celú konštrukciu konceptu. V porovnaní s Audi RS5 je kratší nielen rázvor, ale aj zadný previs (-200 mm) a celková výška (-40 mm). Karoséria je vyrobená z hliníka a karbónu. Váži len 159 kg!
Šetrilo sa aj na interiéri, ktorý je vybavený iba dvoma ultraľahkými sedadlami a výlučne digitálnymi prístrojmi. Výsledkom je pohotovostná hmotnosť 1300 kg, čo je až o 200 kg menej, ako má sériové kupé Audi TT RS. Potom neprekvapí, že 4,28 m dlhý koncept akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Je to čosi podobné, akoby ste sedeli za volantom Porsche 911 GT3 RS.
Na ceste držia Audi Quattro predné 5-prvkové závesy a vzadu dvojité lichobežníkové ramená. Dvadsaťpalcové disky kolies s centrálnou maticou ukrývajú keramické kotúče bŕzd.