V berlínskom kongresovom centre Telekomu sa stretlo do 400 hostí nielen z montážnych závodov, ale aj od subdodávateľov a z celého spektra automobilového vývoja.
Kancelárka vyzvala sektor, aby spoločnými silami urýchlil vývoj elektroautomobilov. Poukázala na to, že Nemecko v 20. storočí výrazne prispelo k vývoju automobilov a z toho plynie istota, že sa v tom bude pokračovať aj v 21. storočí.
V krajine bude riešiť problematiku vývoja a výroby elektroautomobilov sedem odborných skupín. Hlavným cieľom je, aby sa na cestách krajiny do roku 2020 objavilo najmenej milión vozidiel iba s elektrickým pohonom. V súčasnosti ich po nich jazdí len 1600.
Kritickým bodom vývoja elektroautomobilov zostávajú batérie. Súčasné sú ešte veľmi ťažké, rozmerné a drahé, napokon aj relatívne málo efektívne. Batérie pre Golf by vyšli na 7000 až 8500 eur. Elektrovozidlo Mitsubishi i-MiEV stojí dvakrát viac ako porovnateľný VW Polo so spaľovacím motorom, ktorý sa predáva po 15.000 eur.
Šéf Audi Rupert Stadler povedal, že v budúcnosti musí prísť v sektore k trom zlomovým udalostiam: autá bude treba vyrábať s nižšou hmotnosťou, spaľovací motor musí dosiahnuť vyššiu účinnosť a súčasne treba urýchliť vývoj elektroautomobilov.
Merkelová uviedla, že štát podporí výskum a vývoj automobilov s elektrickým pohonom vo všetkých fázach, ale nebude dotovať maloobchodnú cenu týchto vozidiel. Podnikateľské riziko s týmto sortimentom zostane v celom rozsahu na manažéroch automobiliek.