Povedal to predseda NSK Milan Belica, ktorý tvrdí, že chápe obavy autodopravcov, no ako pripomenul, zvýšenie sadzby dane bolo jedinou možnosťou, ako riešiť zlý stav ciest II. a III. triedy. „My inú možnosť ani nemáme. My sme tie cesty skutočne prebrali v žalostnom stave a 30 rokov pred tým nikto do nich neinvestoval. Toto je dosť závažný problém, ktorý by sme chceli riešiť spoločne s vládou,“ povedal Belica. Podľa jeho slov sú regionálne cesty v zlom stave a kraj nemá inú možnosť ako získať peniaze na ich opravy a údržbu. „My sme upozorňovali, že tu nastane jeden obrovský problém. Štát si prostredníctvom mýta ošetril náklady na výstavbu a údržbu ciest I. triedy, rýchlostných komunikácií a diaľnic, ale na druhej strane sa zabudlo na to, že týmito opatreniami dôjde k presunu ťažkých kamiónov na cesty II. a III. triedy, ktoré spravujeme my. A my nemáme inú možnosť, ako vybrať tieto prostriedky, iba cez daň z motorových vozidiel,“ zdôraznil Belica. Ako dodal, v prípade, že sa zničia cesty II. a III. triedy nákladnými autami, radikálne sa zníži mobilita občanov, pracovnej sily i tovarov v regióne.
Podľa predsedu NSK by si peniaze z mýtneho nemal nechávať iba štát. V opačnom prípade zostane celá ťarcha financovania údržby ciest nižšej kategórie na krajoch, ktoré budú musieť situáciu riešiť práve zvyšovaním dane z motorových vozidiel. „Ja som navrhoval, aby sme aj z tejto dane urobili daň, ktorá by si v istom pomere delila mýto. Potom by sme nemuseli, pochopiteľne, zvyšovať dane z motorových vozidiel. Len toto je treba legislatívne dotiahnuť a budú sa tým musieť zaoberať páni aj vo vláde, aj poslanci,“ myslí si Belica. Ako pripomenul, o probléme už viackrát rokoval aj s premiérkou Ivetou Radičovou. Zatiaľ bez konkrétneho výsledku. „Zrejme nejde všetko naraz riešiť, tak očakávame, že v priebehu ďalších mesiacov sa to bude ďalej prediskutovávať, ale bude sa musieť nájsť nejaké riešenie. Ak to budeme riešiť iba cez daň z motorových vozidiel, tak to asi nie je tá najsprávnejšia cesta,“ tvrdí Belica.
Zvyšovanie daní z motorových vozidiel podľa jeho slov nie je riešením. Upozorňuje na to, že by časom mohlo dôjsť k zániku viacerých dopravných firiem. „Nie je našim cieľom ničiť ekonomiku dopravcov, ale pohľadať nejaký optimálny spôsob rozdeľovania výnosov všetkých možných daní z cestnej štruktúry tak, aby sme riešili aj cesty II. a III. triedy, ktoré sú z regionálneho hľadiska rovnako dôležité ako nadradená infraštruktúra, teda rýchlostné komunikácie a diaľnice,“ uviedol predseda NSK.