Zástupcovia známej módnej značky Chanel prehrali súd so spoločnosťou Huawei, ktorý trval niekoľko rokov. Spor sa rozhorel po tom, čo čínska technologická spoločnosť žiadala Európsku úniu o ochrannú známku pre svoje logo. To sa však nepáčilo predstaviteľom Chanelu, ktorí v logu videli podobnosť so svojou značkou. Súd ale rozhodol úplne jasne.
Súdny spor odštartoval v roku 2017, kedy čínska technologická spoločnosť Huawei požiadala na Úrade Európskej únie pre duševné vlastníctvo o ochrannú známku pre logo, ktoré používa pre svoj počítačový hardvér.
Módny dom Chanel ale žiadosť napadol s odôvodnením, že je logo Huawei príliš podobné dvoma vertikálne prepletenými polkruhmi, ktoré symbolizujú značku Chanel a objavujú sa na všetkých jej odevoch, doplnkoch, parfumoch a make-upoch.
Úrad EÚ pre duševné vlastníctvo námietku zástupcov Chanelu pred dvoma rokmi zamietol, pretože podľa neho nebola preukázaná podobnosť a verejnosť by tak nemala byť zmätená.
Z Afriky miznú somáre. Číňania ich skupujú a robia z nich masť
Chanel sa však s rozhodnutím nezmieril a s kauzou sa obrátil na Tribunál EÚ. Ten v stredu opäť rozhodol v prospech spoločnosti Huawei. Sudcovia predniesli, že logá síce zdieľajú určité podobnosti, ale rozdiely v ich vizuálnej podobe sú značné, a preto sú obe ochranné známky veľmi odlišné. Chanel má podľa ich rozhodnutia zaoblenejšie krivky, silnejšie línie a horizontálnu orientácii. Orientácia ochrannej známky Huawei je naopak vertikálna.
„Dotknuté obrazové ochranné známky nie sú podobné. Ochranné známky treba porovnávať podľa toho, ako sú prihlásené a zapísané, bez toho aby došlo k zmene ich orientácie,“ uviedli predstavitelia tribunálu pre BBC.
Saudovia zakázali módne prehliadky. Záujem o módu však v kráľovstve rastie
Chanel odmietol najnovší vývoj situácie komentovať. Môže však ešte vykonať ďalšie kroky. Proti rozhodnutiu sa možno odvolať ešte na Európsky súdny dvor.