Chudoba zhoršuje výsledky žiakov

1597

Tí idú na stredné školy bez prijímacích pohovorov. 

Veľa slabých žiakov je v okresoch s vysokou nezamestnanosťou. Výsledky sú lepšie vo väčších mestách.
Kým vlani ich bolo 2779, teda vyše sedem percent, tento rok dosiahlo takýto výsledok 1740 deviatakov zo škôl s vyučovacím jazykom slovenským, čo je asi 4,4 percenta.
Už druhý rok po sebe mala najviac žiakov s takýmto výsledkom Základná škola Okružná v Michalovciach.
Vyplýva to z výsledkov tohtoročného Testovania 9, ktoré zverejnilo ministerstvo školstva a Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM).

Väčšie mestá, lepšie výsledky

V matematike aj v slovenčine sa viac darilo žiakom vo veľkých školách (s viac ako 82 deviatakmi).
Monitor napísali lepšie školy v mestách nad 15-tisíc obyvateľov. Tie dosiahli štatisticky významne lepšie výsledky v porovnaní s vidieckymi a menšími mestskými školami, uviedol v hodnotiacej správe NÚCEM.
V oboch predmetoch dopadli lepšie cirkevné ako štátne a súkromné školy. O niečo lepšie sa darilo dievčatám ako chlapcom.
Monitor z matematiky napísali žiaci tento rok priemerne na 54,67 percenta, vlani tento výsledok presiahol 60 percent.
Najlepšie sa v tomto predmete darilo žiakom v okresoch Kysucké Nové Mesto, Medzilaborce, Snina, Bratislava I, Sobrance a Humenné.

Výrazne horšie

ako je celoslovenský priemer napísali testy z matematiky v okresoch Veľký Krtíš, Gelnica, Rimavská Sobota, Rožňava, Trebišov, Levoča, Lučenec, Revúca a Krupina.
Výsledky ukázali, že veľa slabých žiakov je práve v okresoch s vysokou nezamestnanosťou.
Rozdiel medzi priemerným výsledkom z matematiky v najúspešnejšom okrese – Kysucké Nové Mesto a najhoršom Veľký Krtíš, je 26 percent.
Priemerný výsledok zo slovenčiny bol tento rok na úrovni 62 percent, vlani to bolo 67,51 percenta.
Výrazne lepšie ako celonárodný priemer napísali testy zo slovenčiny v okresoch Bratislava I, Bratislava IV a Humenné.
Naopak, výrazne horšie dopadli deviataci v okresoch Gelnica, Trebišov, Rožňava, Revúca, Veľký Krtíš, Rimavská Sobota, Poltár, Levoča, Svidník. Žiakom sa viac darilo v úlohách na čítanie s porozumením, než v jazykovej zložke a literatúre.
Zhoršili sa aj žiaci maďarských škôl