Čo chcete zažiť pred smrťou? Súťaž Malaysia Airlines vyvolala nevôľu

1369

totiž zvolila názov odkazujúci na zoznam vecí, ktoré ľudia chcú zažiť pred smrťou.
Malajzijské aerolinky internetovú kampaň nazvanú „My Ultimate Bucket List“ spustili v Austrálii a na Novom Zélande. Účastníci mali v maximálne 500 slovách popísať, čo by si chceli odškrtnúť zo svojho zoznamu vecí, ktoré chcú zažiť pred smrťou. Cena pre šestnásť víťazov bol iPad či spiatočná letenka do Malajzie.
Marketingoví stratégovia spoločnosti zrejme avšak pri plánovaní kampane zabudli, že Malaysia Airlines postihli za posledný polrok dve letecké katastrofy, pri ktorých dokopy zahynulo 537 ľudí. Kým niektorí užívatelia internetu sa názvu posmievali, iní si sťažovali, že kampaň je necitlivá.
Aerolinky preto neskôr názov súťaže stiahli a odkaz na nej odstránili zo svojich internetových stránok. Kampaň naďalej beží, súťažiacich sa však teraz pýta na miesta, ktoré by si priali navštíviť, a aktivity, ktoré by chceli zažiť. Spoločnosť vo svojom vyhlásení vysvetlila, že názov „My Ultimate Bucket List“ zvolila s ohľadom na to, že v Austrálii a Novom Zélande ide o bežne používanú frázu.
Letecká spoločnosť sa po leteckých katastrofách vyrovnáva s prepadom predaja leteniek. Aerolinky preto zlacneli ceny na niektorých trasách a zaviedli nové špeciálne ponuky. Podľa austrálskych médiami letecká spoločnosť tiež takmer dvakrát zvýšila marže pre austrálske predajca leteniek.