Coca- Cola po 13 rokoch nie je najcennejšie značkou , preskočil ju Apple

945

Tento nápojový gigant tento rok v rebríčku zostavovanom konzultačnou spoločnosťou Interbrand preskočili dva americke technologické giganti, Apple a Google.

 

Coca- Cola sa v čele držala od roku 2000, kedy sa začal tento rebríček zverejňovať. V prvej päťke skončili ešte dve ďalšie technologické firmy, a to IBM a Microsoft Interbrand ohodnotil značku Apple na 98,32 miliardy USD. Medziročna hodnota značky stúpla o 28 percent. Ešte v roku 2011 bol pritom výrobca iPhonov a iPadov na ôsmom mieste. Vlani však hodnota značky prudko vzrástla, konkrétne o 129 percent.

Medzi najväčších skokanov sa tento rok zaradili Facebook a Google. Hodnota značky Facebook sa zvýšila o 43 percent a posunula sa na 52. z 69. priečky. Hodnota druhého Googlu sa zvýšila o 34 percent.

Najvyššie postavenou neamerickou značkou je juhokórejský Samsung, ktorý je na ôsmej priečke.

Z európskych značiek je najviac Mercedes – Benz, ktorý obsadil 11. pozíciu, za ním je hneď ďalšia automobilová značka, BMW. K najhodnotnejším európskym značkám patrila v uplynulých rokoch Nokia, ktorá ale zaznamenala výrazný prepad a tento rok sa jej hodnota znížila o 65 percent. Nokia sa tak prepadla na 57. priečku z minuloročnej 19. pozície.

Z nových značiek sa najviac tento rok ocitla mediálna značka Discovery, ktorá je na 70. pozící. Medzi nováčikmi v rebríčku sú ďalej značky Duracell a Chevrolet.

Najviac je v rebríčku automobilových značiek, celkom 14. Technologický sektor má v rebríčku 11 značiek a ďalších päť sú značky elektroniky. Vysoké zastúpenie majú tiež značky z odvetvia finančných služieb.

Pokles hodnoty v najnovšom rebríčku zaznamenalo 14 značiek. Najhoršie dopadla Nokia.

Zoznamu 100 najhodnotnejších značiek dominujú značky zo Spojených štátov, ktorých je celkom 54. Z Európy je 31 značiek, ktoré sú z Nemecka, Francúzska, Veľkej Británie, Švajčiarska, Talianska, Holandska, Švédska, Španielska a Fínska. Zostávajúce značky sú z Japonska, Kórey, Kanady a Mexika.