Coca-Cola nasleduje trend v potravinárstve, ktorý výrobcom umožňuje znížiť výrobné náklady, a lepšie tak držať krok s konkurenciou. V porovnaní s klasickým bielym cukrom je fruktózový-glukózový sirup až o polovicu lacnejšie a tiež výrazne sladší.
Najväčší výrobca nápojov na svete toto sladidlo používa napríklad v materských Spojených štátoch. Na Slovensku firma sirupy namiesto cukrov začala používať v júni. V obchodných reťazcoch je však možné ešte teraz zakúpiť colu s cukrom, väčšinou však v menších baleniach.
Fruktózový-glukózový sirup sa vyrába z obilného škrobu, najčastejšie z kukurice či pšenice. Náhradku dnes okrem nápojov bežne nájdete v sušienkach, pečive, údeninách, müsli, jogurtoch a iných potravinách. „Je to trend. Dôvody sú dva: cena, alebo to, že sa výrobca snaží deklarovať spotrebiteľovi, že mu dáva niečo zdravšie, „.