Najlepší medzi malými
V porovnaní s najmenším lexusom je HS 250h o čosi dlhší a vyšší, na prvý pohľad sú badateľné početné a dôkladné aerodynamické úpravy, rezultujúce do najnižšieho koeficientu aerodynamického odporu (Cd 0,27) vo svojej triede. Každý detail vozidla bol prehodnotený z hľadiska možnej úspory paliva, vrátane tvaru strechy, spojlerov vpredu i vzadu, difúzora a krycích panelov podvozka. Tvarové úpravy A-stĺpika i bočných partií nárazníkov prispeli k zníženiu turbulencie a tým nielen k lepšej aerodynamike, ale aj k celkovej redukcii hlučnosti vozidla. Uchytenie motora, výfuku, úprava závesov ako aj izolácia kabíny sa zaslúžili o ďalší pokles hladiny vnútorného hluku.
Podvozok nového modelu využíva klasické závesy MacPherson na prednej náprave, vzadu sú inštalované dve trojuholníkové ramená na každej strane s minimalizovanými vinutými pružinami. Štandardom budú sedemnásťpalcové kolesá s penumatikami 215/55, za príplatok osemnásťpalcové s pneu 225/45.
Futuristický kokpit
V interiéri zaujmú predovšetkým anatomické sedadlá s aktívnymi opierkami hlavy vpredu a štandardne montovaných desať airbagov, čo je zatiaľ najviac v tejto kategórii. Palubná doska má futuristické črty, zodpovedajúce nie každodennej technológii pod kapotou. Jej základ tvorí zážihový štvorvalec zdvihového objemu 2,4 litra, poskytujúci najvyšší výkon 137,5 kW (187 k). Prácu ventilov riadi variabilný inteligentný systém časovania VVT-i, vďaka čomu dosiahne nový motor až o 30 percent nižšiu spotrebu paliva ako v súčasnosti vyrábaný motor rovnakého objemu. V USA bude spĺňať požiadavky na kategóriu SULEV (superúsporný) pri možnosti spaľovať tamojší najrozšírenejší benzín s oktánovým číslom iba 87.
Novinkou pri tomto agregáte je nový systém recyklácie výfukových plynov, skracujúci dobu zahrievania studeného motora – ďalší prvok, znižujúci spotrebu vozidla. Vozidlo dostane ako štvrté v poradí už osvedčený systém hybridného pohonu Lexus Hybrid Synergy Drive s integrovaným elektromotorom a bezstupňovou automatickou prevodovkou CVT.
Ušetriť kde sa dá
Čelné sklo kabíny je vyrobené zo špeciálnej zmesi, odrážajúcej infračervené žiarenie, takže vnútrajšok vozidla sa na slnku menej zahrieva a nároky na klimatizáciu sú nižšie. Čelné reflektory môžu byť vyrobené z energeticky úsporných LED-diód. Ďalším úsporným prvkom je elektrický posilňovač riadenia ESP s variabilným účinkom, zapojený do systému aktívneho riadenia. To pomáha vodičovi udržať vozidlo v strede jazdného pruhu na základe informácií z čelnej kamery. Tá sníma priestor pred vozidlom v uhle až 190 stupňov a premieta ho na obrazovku informačného a navigačného systému s upozornením na prípadnú prekážku podobne ako pri cúvacej kamere. Celý systém je doplnený stabilizačným systémom VSC a adaptívnym tempomatom, ktorý na základe radarového merania dokáže vozidlo pribrzdiť v prípade, že sa príliš rýchlo blíži k autu pred ním. Lexus HS 250h môže byť za príplatok vybavený aj premietaním vybraných údajov na členom skle pred vodičom, tzv. head-up (HUD) displejom.
„Zelené“ materiály
Päťmiestny sedan s celkovou dĺžkou 465 cm a výškou 150 cm má poháňané predné kolesá a rázvor medzi nápravami 267 cm. V snahe o čo najvyšší stupeň „ekologizácie“ má toto vozidlo celý rad vnútorných panelov (asi 30 percent) vyrobených z tzv. biologických plastov na rastlinnej báze. Celkovo tak počas celého životného cyklu Lexus HS 250h zaťaží životné prostredie o 20 percent menším množstvom emisií CO2 ako bežné vozidlá tejto triedy.
Z výsledkov prieskumu medzi potenciálnymi zákazníkmi vyplýva, že až 60 percent ľudí, ktorí si kupujú „entry“ limuzíny (sedany strednej triedy), by uprednostnilo hybridný pohon nového vozidla. Lexus pre nich pripravil novinku, označenú HS 250h.