Silný príbeh, strhujúce scény, ale aj nuda. Americkí kritici hodnotia Anthropoid
Napriek rôznym výhradám vyznievajú kritiky filmu v priemere skôr pozitívne. Americkí kritici dobre hodnotia najmä silný príbeh plný emócií a herecké výkony všetkých predstaviteľov. Či už vidia celkovo film akokoľvek, všetci bez výnimky vyzdvihujú záverečnú scénu filmu, ktorú opisujú ako veľmi pôsobivú a vzrušujúcu.

„Nie je to taká veľká filmárčina ako napríklad v prípade Wajdovho diela Kanály, ktorý by mal každý divák pred týmto filmom vidieť, ale efektné je to dostatočne,“ píše Glenn Kenny na rešpektovanom serveri RobertEbert.com, nesúca meno jedného z najslávnejších amerických filmových kritikov. „Záverečná pasáž filmu, v ktorej niekoľko členov odboja uviazne v kostole obkľúčenom nacistickými vojakmi, je silná, nezmieriteľná a živá,“ píše Kenny. Napriek tomu je podľa neho scenár poznačený radom klišé a v závere sa diváci dočkajú prehnanej metafory.
To kritik Washington Post Christopher Kompanek je spokojnejší: „Hoci o holokauste vznikol nespočet filmov, Anthropoid nikdy nepôsobí konvenčne. S trochou šťastia na neho členovia Americkej Akadémie nezabudnú, „mieni Kompanek, ktorý prináša najpozitívnejšie recenziu zo všetkých. Film je podľa neho „starostlivo kalibrovanou správou, ktorú režisér Sean Ellis prináša o československom vojnovom odboji a atentátu na jedného z tvorcov Hitlerovho „konečného riešenia, Reinharda Heydricha.“
Recenzent Peter Keough z listu Boston Globe vyzdvihuje najmä atmosféru filmu, ktorý podľa neho dobre vykresľuje nacistický teror, ktorý ríšsky protektor vo vojnovej Prahe nastolil. Všíma si tiež všade presakujúcu morálnu dileme – čo všetko je človek ochotný obetovať v mene porazenia zla, stelesneného tu Heidrichom, a či má právo riskovať aj životy druhých. Táto dilema ale nie je podľa Keougha vo filme dostatočne doriešená. Film podľa neho vrcholí záverečnou scénou v kostole, ktorá je „vzrušujúcou, avšak nie popisnou misiou, poctou udatnosti a pevnému odhodlanie tých, ktorí ju museli zvládnuť.“ Film je vraj tiež „úžasným filmovým portrétom Prahy, s panorámami, ktoré vyzerajú ako dobové sépiové hnedé pohľadnice.“

Viac kritický je svojej recenziu Peter Travers z časopisu Rolling Stones. Film je podľa neho nudný a nezachráni ho ani Cillian Murphy v jednej z hlavných úloh. Podobne ako Peter Keough z Bostonu Globe si všíma morálne otázky ohľadom riskovanie životov mnohých ďalších ľudí, ktorí niesli následky atentátu. Anthropoid podľa neho toto kľúčové tému obišiel a nevyužil možností, ktoré ponúkalo.
Asi najhoršie hodnotenie si Anthropoid vyslúžil od Joea Morgensterna, ktorý publikoval recenziu v novinách Wall Street Journal. Anthropoid je podľa neho zlý film s dobrým názvom. „Ako môže byť tak dramatický príbeh spracovaný tak nudne?,“ pýta sa v úvode svojej recenzie, v ktorej film bez dlhých analýz rýchlo odstreľuje. Na vine je podľa neho scenár, a tiež vizuálne poňatie, ktoré je podľa Morgensterna údajne tak temné, že neponúka dostatočne živé obrazy. „Anthropoid je krycí názov chrápanie,“ uzatvára svoju recenziu Morgenstern.
Film teraz čaká premiéra v Londýne, ktorá sa uskutoční 30. augusta. Dátum slovenskej distribučnej premiéry nebolo zatiaľ oznámený.