Indickí umelci premenili taxíky v umelecké diela na kolesách

1952

Vyzdobiť auta pútavými obrazmi je bežný marketingový trik, s ktorým sa možno stretnúť u hromadných dopravných prostriedkov po celom svete. Projekt nazvaný Taxi Fabric šiel ale ďalej, či lepšie povedané dovnútra, a začal interiéry taxikárskych vozov premieňať na výtvarnú galérie.

Projekt Taxi Fabric umožňuje začínajúcim dizajnérom predviesť svoje umenie tam, kde by to len málokto čakal – vnútri áut. Maliarskymi plátnami sa v tomto prípade stávajú čalúnenie a poťahy sedadiel. Tie sú podľa tvorcov projektov často fádne a nezaujímavé, preto ich napadlo oživiť ich látkami s potlačenými obrazmi reflektujúcimi život a kultúru v indickom Bombaji.

„Dúfame, že Indom tým ukážeme, aký dopad môže dobrý dizajn mať,“ hovoria. Mnohí z nich, hlavne staršie generácie, totiž význam a hodnotu dizajnérskej práce väčšinou nechápe. „Chceme indickým návrhárom pomôcť ich prácu zviditeľniť, ale tiež im umožniť nadviazať spojenie s verejnosťou, ktorá doteraz nechápala, že dizajn môže rozprávať príbehy a vyvolávať emócie,“ vysvetlili tvorcovia.Peniaze na vylepšenie vzhľadu taxíkov získali prostredníctvom kampane na Kickstarter, kde sa im podarilo už nazhromaždiť cez desať tisíc dolárov. To im umožní do konca roka prerobiť až 25 taxíkov. Práca to ale nie je nijako ľahká. Výtvarný návrh sa vytlačí vo veľkom formáte na digitálne tlačiarni a podľa neho sa potlačí látka, z ktorej krajčír ušije na mieru poťahy a čalúnenie do auta. Je to celkom prácny proces, ktorý vyžaduje presné meranie, uchytenie a úpravy.

Už niekoľko takto prerobených vozidiel jazdí po Bombaji a kladné ohlasy na seba nenechali dlho čakať. Spokojní sú nielen pasažieri, ale aj taxikári, lebo je o ich služby v meste väčší záujem a dostávajú za ne aj viac zaplatené. Niektorí z cestujúcich boli výzdobou interiéru auta tak nadšení, že sa o autorov diel začali zaujímať, chceli ich zamestnať alebo s nimi nadviazať spoluprácu.