Instagram prostredníctvom svojho blogu informoval o tom, že inteligentné telefóny zmenili pohľad ľudí na nakupovanie ako také. V Spojených štátoch používa mobilné zariadenie na vyhľadávanie, porovnávanie a nakupovanie viac ako 84% všetkých užívateľov, a preto sa Instagram rozhodol testovať užitočnú funkciu. Užívatelia tak uvidia u fotografií produktu tiež cenovku a odkaz na oficiálny internetový obchod.
Internetové obchody na Instagrame doposiaľ zverejnili fotografiu s konkrétnym produktom, pričom v komentároch uviedol odkaz. Ale funkcie Nakupovania poskytne možnosť kliknúť priamo na vybraný produkt, kde sa potom zobrazí ponuka s názvom a cenou. V podrobnejšej ponuke si užívateľ prečíta bližšie informácie a rovno sa presmeruje do oficiálneho e-shopu.
Instagram testuje funkciu s 20 americkými maloobchodnými značkami, ako napríklad Kate Spade, JackThreads či Warby Parker.