Že to myslí s hybridmi naozaj vážne, dokázal v Paríži. Jeho štúdia C-x75 patrila nepochybne k hlavným hviezdam svetového salónu. Ako naznačuje názov, Jaguar si ňou pripomína 75. výročie vzniku. Aj preto odkazuje dvojmiestne hliníkové kupé s dĺžkou 4647 mm na tradície značky.
Dizajn je inšpirovaný legendami C-Type a D-type z päťdesiatych rokov, ale aj prototypom LeMans XJ13 z roku 1966 či supešportom XJ-220 z prelomu osemdesiatych a deväťdesiatych rokov. Technologicky je však tentoraz všetko inak. Nielen pre jeho hybridnú pohonnú sústavu ale aj preto, že v ňom klasický spaľovací motor nahradili dve kompaktné plynové turbíny s výkonom 2 x 70 kW. Samozrejme, to by na raketovú akceleráciu nestačilo. Turbíny majú preto len funkciu generátora elektrickej energie.
Trakčné vlastnosti na seba totiž prevzali štyri elektromotory integrované priamo v kolesách. Každý z nich ponúka výkon 145 kW a krútiaci moment 400 Nm. Takže spolu je to omračujúcich 580 kW a 1600 Nm. Energia pochádza z 230 kg vážiacich li-ion batérií s kapacitou 19,6 kWh. Aj s nimi je však stále pohotovostná hmotnosť C-x75 pod hranicou 1400 kg.
Potom neprekvapí, že tento diabol akceleruje na stovku za 3,4 sekundy a dosahuje maximálku 330 km/h. Na čisto elektrický pohon je schopný prejsť 112 km. Keď sa však dajú do práce turbíny, predĺži sa dojazd až na 900 km.
Vachal