zaviedol úspešne do praxe tak, aby sa z hokeja na Slovensku stal moderný, dôveryhodný a atraktívny šport, hovorí o Lintnerovi Peter Bondra.
V stredu o tom informoval člen jeho pracovnej skupiny Peter Bondra prostredníctvom videosprávy.
„Sme presvedčení o tom, že Rišo má všetky predpoklady na to, aby tento post zastával čestne, zodpovedne a aby program, ktorý sme pripravili, zaviedol úspešne do praxe tak, aby sa z hokeja na Slovensku stal moderný, dôveryhodný a atraktívny šport,“ povedal Bondra.
Lintner predstavil v stredu športovej verejnosti svoj 24-bodový program rozvoja slovenského hokeja. „Ďakujem za prejavenú dôveru. Cítim obrovskú podporu zo strany môjho tímu ako aj zo strany fanúšikov a verejnosti. Som presvedčený, že náš program je moderný a atraktívny a pomôže slovenskému hokeju,“ hovorí.
„Uvedomujem si, že je pred nami neľahká úloha, ale verím, že spoločne s predstaviteľmi štátu, miestnych samospráv, so zástupcami klubov a s podporou verejnosti máme šancu priniesť do slovenského hokeja nový impulz.“
Okolo niekdajšieho dlhoročného reprezentačného obrancu sa v uplynulom období sformovala skupina osobností.
Patria do nej Peter Bondra, Miroslav Šatan, Rastislav Pavlikovský, Ján Filc či Oto Haščák. Vypracovali hlavnú stratégiu rozvoja slovenského hokeja v štyroch základných oblastiach – mládež, liga, reprezentácia a zväz.
Zo skupiny vzišiel aj kandidát na funkciu prezidenta SZĽH. Minimálne do 25. júna ním bude Igor Nemeček, uchádzajúci sa o dôveru aj na ďalšie obdobie.
Pri mládeži by chcel Lintner sprístupniť hokej pre všetkých, prepojiť ho so vzdelaním a výchovou, vytvoriť hokejové lýceá a silné jednotné metodické centrum.
Reprezentácia by mala byť producentom, nie konzumentom. Snahou by malo byť zapojenie odborníka z inej hokejovej kultúry do realizačného tímu, či už ako trénera, manažéra alebo poradcu, zapojenie bývalých reprezentantov do úlohy mentorov a individuálneho koučingu talentov.
Pri ligových súťažiach by mala byť širšia baráž medzi tímami, užšia spolupráca medzi súťažami v rámci hosťovania hráčov na princípe fariem.
Lintnerova skupina tiež navrhuje platové minimum a platový strop či zvýšenie garancií pre hráčov a trénerov. Fanúšik by mal byť spolutvorca a partner klubov.
SZĽH by mal byť podľa plánu transparentnou, dôveryhodnou a vzorovou organizáciou a mal by posilniť svoju pozíciu vo vzťahu k štátu.
Program rozvoja slovenského hokeja
/24-bodový program Richarda Lintnera/
MLÁDEŽ
dostupnosť, výchova, vzdelanie
1. Sprístupniť hokej pre všetkých
Zapožičaním základného výstroja pre prípravky dáme každému dieťaťu možnosť začať s hokejom.
2. Prepojiť hokej, vzdelanie a výchovu
Vytvoríme „štatút hráča ľadového hokeja“ ako súbor spoločensko-etických pravidiel, podľa ktorých sa hráči musia správať.
3. Hokejové lýceá
V spolupráci s MŠ SR, klubmi a miestnou samosprávou vytvoríme stredoškolský hokejový program pre najtalentovanejších dorastencov a juniorov.
4. Silné jednotné metodické centrum
Vytvoríme jednotnú, originálnu hokejovú líniu typickú pre slovenský hokej.
REPREZENTÁCIA
producent, nie konzument
5. Spojiť slovenský hokej s moderným hokejom
Budeme angažovať hokejového odborníka z inej hokejovej kultúry do realizačného tímu na úrovni trénera, manažéra alebo poradcu.
6. Mentoring/servis pre reprezentantov
Zapojíme úspešných, aktívnych alebo bývalých reprezentantov do individuálneho koučingu talentovaných reprezentantov ako dozor nad ich hokejovým vývinom.
7. Prepojiť reprezentačné kategórie na princípe: hlavný tréner je zároveň ext. asistent trénera o kategóriu vyššie
Prepojíme jednotlivé reprezentačné kategórie pre optimalizovanie spolupráce a metodiky na rôznych reprezentačných úrovniach.
8. SR „16“, SR „17“, SR „18“ – trojročný cyklus kolovania trénerských tímov
Možnosť pre trénerov na dlhodobejší priestor pre prácu s jednotlivým ročníkom.
9. SR „20“ – zachovať ako celoročný projekt
Budeme aktívne pracovať s elitným projektom SR „20“ ako vrcholom pyramídy výchovy hokejovej mládeže.
10. SR „A“ – nastaviť olympijský cyklus ako trojročný projekt
Vytvoríme dlhodobý plán tvorby reprezentačného A-mužstva.
LIGOVÉ SÚŤAŽE
rivalita a tradícia
11. Apelovať na spriechodnenie postupu/zostupu pomocou širšej baráže
Umožníme baráž medzi ligami, ktorá bude vytvorená minimálne z dvoch tímov z každej súťaže ako športovú motiváciu s veľkou diváckou a ekonomickou atraktívnosťou.
12. Užšia spolupráca medzi ligami v rámci hosťovania hráčov na princípe fariem
Upravíme vekové hranice u dorastencov a juniorov a využijeme spoluprácu s prvou ligou ako vstupným priestorom na prechod do seniorského hokeja.
13. Ekonomická stabilizácia pomocou platového minima a platového stropu
Zastabilizujeme a ohraničíme finančné možnosti klubov pre zvýšenie športovej rivality, ekonomického zdravia a možnosti profitu.
14. Zvýšenie garancií pre hráčov a trénerov
Budeme apelovať na vytvorenie dohôd medzi hráčom a klubom, v rámci ktorých budú garantované férové podmienky a dodržaná disciplína napĺňania týchto podmienok z oboch strán.
15. Zaviesť moderný hrací kalendár
Považujeme za nevyhnutnosť prispôsobiť hracie dni a hracie časy pre divákov za účelom zvýšenia ich spokojnosti a návštevnosti štadiónov, prihliadajúc aj na jednotlivé ligové súťaže.
16. Meradlom finančného úspechu je návštevnosť
Ako kľúčový predpoklad finančného úspechu slovenského hokeja na postupné zvyšovanie návštevnosti na našich hokejových podujatiach chceme posilňovať marketingovú pozíciu voči partnerom a sponzorom.
17. Fanúšik ako spolutvorca a partner
Budeme apelovať na vytvorenie aktívnej spolupráce medzi klubmi a fanklubmi vytvorením produktov pre verných fanúšikov a zatraktívnime predaj permanentných vstupeniek v záujme úzkej spolupráce lojálneho fanúšika s klubom.
SZĽH
dôvera, autorita, vzor
18. Vzor pre transparentnosť
Budeme zverejňovať mzdy, zmluvy a výdavky zväzu.
19. Posilnenie pozície SZĽH vo vzťahu k štátu, klubom a k reklamným partnerom
Zo SZĽH urobíme aktívneho, moderného a dôveryhodného partnera.
20. Úprava spôsobu udeľovania trénerských licencií
V spolupráci s MŠ SR zefektívnime a urýchlime zapojenie bývalých úspešných reprezentantov do trénerského procesu na základe prepožičiavania trénerských licencií.
21. Silné marketingové centrum pre aktívnu spoluprácu s fanúšikmi, klubmi a reklamnými partnermi
Vytvoríme jednotnú marketingovú líniu pre slovenský hokej ako celok.
22. Aktívna komunikácia a informovanosť verejnosti
Zverejňovaním pracovných správ budeme informovať verejnosť o spôsobe a kvalite práce riadiacich orgánov slovenského hokeja .
Budeme informovať o spôsobe práce v reprezentáciách, v kluboch a v mládeži aj na základe úzkej spolupráci s médiami.
23. Využívanie a zavedenie moderných technológii pri riadení SZĽH
24. Profesionálna organizácia medzinárodných hokejových podujatí na Slovensku
Chceme využiť silné medzinárodné kontakty a skúsenosti na najvyššej medzinárodnej úrovni v prospech slovenského hokeja.