Tak už aj Alfa Romeo má svoje prvé SUV. Na jeho príchod sa tešíme dlhé mesiace, nikto však zrejme neočakával nič iné, než že pôjde o Giuliu s vyššou stavbou karosérie. Oba najnovšie modely talianskej značky sa na sebe nielen podobajú, ony stoja tiež na rovnakej platforme. S trochou nadsadenia má alfa svoje „malé“ Maserati Levante, ktoré dorazia k prvým zákazníkom niekedy v budúcom roku.
Voz sa predstavil pri príležitosti autosalónu v Los Angeles, na svetových press weboch by ste ale zatiaľ kompletné informácie hľadali márne. Oficiálna výstavná premiéra totiž pripadá až na 16 novembra, moc by sme sa divili, keby Alfa Romeo rovno ukázala aj štandardnú verziu. Na priložených fotografiách vidíme zatiaľ iba najsilnejšom prevedení Quadrifoglio Verde, ktoré má pod kapotou nový vidlicový šesťvalec s výkonom 375 kW a 600 N.m.
Stelvio má vedieť zrýchliť z 0-100 km/h za 3,9 sekundy, teda rovnako rýchlo ako Giulia Quadrifoglio Verde, a dosiahne maximálnu rýchlosť vyše 280 km/h, na rozdiel od sedanu však máte k dispozícii pohon všetkých kolies preferujúci zadnú nápravu. Dostupné informácie hovoria o vynikajúcej ovládateľnosti za všetkých podmienok aj vďaka vektorovaniu krútiaceho momentu, musíme však zabudnúť na manuálnu prevodovku – štandardom verzia QV totiž má byť osemstupňový automat schopný preradiť za 100 milisekúnd.
Snímky štandardných verzií zatiaľ nie sú k dispozícii, motory by však mali byť zhodné s Giulia. Konkrétne sa bavíme o štvorvalcovom turbodieseli s objemom 2,2 litra a výkonoch 100, 110 a 132 kW, benzínové motory potom majú objem 2,0 litra a výkonmi 147 a 206 kW. Ktoré verzie dostanú aj pohon všetkých kolies, a ktoré budú naopak iba zadokolesovky, ešte nie je jasné.
Zatiaľ trochu dumáme nad tým, či sa nám Alfa Romeo Stelvio páči, alebo nie. Inšpirácia Guili je jasná, vysoky predok so zvislou maskou chladiča nám však príliš neladí ku okrúhlemu zadku pripomínajúci Infiniti QX70. Vnútri je to potom Giulia QV takmer ako cez kopirák, a to vrátane prístrojového štítu, stredovej konzoli a množstvo karbónu. Zmenila sa vlastne len horná časť prístrojovej dosky a napojenie stredovej konzoli na stredový tunel, inak všetko nájdete na svojom mieste.