Vyštartovali po ňom dve nemecké stíhačky, ktoré lietadlo následne eskortovali.
Celú udalosť natočil svedok z lietadla British Airways, ktoré letelo vo väčšej výške za indickým lietadlom.
Indické dopravné lietadlo pri prelete nad Českou republikou použilo pre kontakt s letovou kontrolou nesprávnu rádiovú frekvenciu. Vyštartovali po ňom dve nemecké stíhačky.
Podľa portálu The Economic Times problémy so spojením spôsobila nielen zlá frekvencia, ale aj skutočnosť, že jeden z pilotov spal.
Na palube bolo 330 pasažierov
Indický stroj, na ktorého palube bolo 330 pasažierov a 15 členov posádky, letel z Bombaja do Londýna, ale letoví kontrolóri v Prahe s ním vo štvrtok popoludní stratili spojenie.
O výpadku informovali kolegov v nemeckom Karlsruhe. Z preventívnych dôvodov potom nasledoval štart dvoch strojov nemeckého vojenského letectva.
Spojenie sa nakoniec podarilo nadviazať, vojenské lietadlá ale napriek tomu eskortovali lietadlo k hraniciam nemeckého vzdušného priestoru.
Spánok jedného z pilotov
Dôvodom komunikačných ťažkostí bol spánok jedného z pilotov, čo podľa The Economic Times nie je zakázané.
Prispel aj fakt, že druhý pilot naladil pri prechode pod pražskú letovú kontrolu zlú frekvenciu a navyše si stlmil hlasitosť v slúchadlách.
Nemecký portál DMM pripomenul, že štvrtkový incident nebol prvý, kedy z českého vzdušného priestoru vstúpilo do nemeckého priestoru lietadlo, ktoré nekomunikovalo a ktorého piloti spali.
Pred niekoľkými rokmi prevzali nemecké stíhačky od českých kolegov dopravný stroj Air India, ktorý preletel viac ako tisíc kilometrov na autopilota a s ktorého spiacimi pilotmi sa podarilo nadviazať spojenie až nad Norimbergom, uviedol server.