Všetko tu už bolo. Legendárny McLaren F1 predsa existoval v závodnej verzii GTR a vznikol aj v prevedení LM ako oslava víťazstva v Le Mans. Teraz sa to isté chystá v prípade jeho ideového nástupcu P1. Áno, doba sa mení, dvadsaťštvorku GTR od divízie McLaren Special Operations si rozobrali bohatí zákazníci, ktorí sa s nimi zúčastňujú závodných víkendov v rámci programu automobilky. Nedávno jedným dokonca v predstihu oslavovala 40 rokov od zisku titulu majstra sveta F1 Jamesa Hunta.
Lenže našli sa takí, ktorí chceli so svojím hypersportom jazdiť občas v bežnej prevádzke. Obrátili sa teda na britský Lanzante Motorsport, ktorému mimochodom patrí aj onen 21 rokov starý triumf na Circuit de la Sarthe. Aj keď tím niesol sponzorský názov Kokusai Kaihatsu Racing, trio Yannick Dalmas / Masanori Sekiya / JJ Lehto reprezentovalo tiež firmu z Petersfield (Hampshire). S McLarenom teda čulo spolupracujú a dostali poverenie postaviť päticu oficiálnych P1 LM. Existuje už niekoľko konverzií, ktoré boli zachytené v bežnej prevádzke. Hovorí sa o celej desiatke, ktorá prešla rukami Deana Lanzanteho a spol. A údajne až o 45 postavených GTR. Nesmieme zabudnúť na zobrazený prototyp, ktorý sa ukáže v nedeľu 26. júna na Festivale v rýchlosti v Goodwoode. Za volant čierneho auta XP1 LM usadne Švéd Kenny Brack, bývalá hviezda zámorskej formule (v roku 1999 vyhral Indy 500). To znamená šesť áut, rovnaký počet bol aj oranžových a dnes naozaj kultových F1 LM.
Srdcom moderny je stále vidlicový osemvalec s objemom 3,8 l a dvoma turbami, nechýba upravený hybridný systém. Predpokladaný výkon leží na hranici tisíce koní (736 kW). Motorový priestor bude odizolovaný pravým zlatom, aj to už tu predsa bolo…agregátu však stačí benzín s 99 oktánmy. Podľa magazínu Road&Track dostane nová verzia katalyzátory a čiastočne aj výfukový systém zo zliatiny niklu a chrómu, ten doplní titánové koncovky, čo ušetrí 4,5 kg hmotnosti. Autá potom celkovo budú ľahšie o 60 kg, na výrobu skrutiek a upevňovacích prvkov poslúžil opäť titán a bočné okná sú plastové.
Prevažne karbónové LM sa môžu tešiť aj na modifikované zadné krídlo a svalnatejší predný splitter, prítlak sa zvýši o 40%. Elektroniku Race Active Chassis Control si podvozok zachová. Uhlíkové kompozity samozrejme nájdeme tiež v kokpite, na palubnej doske, stredovej konzole, sú z nich aj obe sedadlá s päťbodovými pásmy a dokonca koberčeky! Nemá chýbať ani klimatizácia. Volant potiahnutý Alcantarou odvodili konštruktéri z monopostu MP4-23, s ktorým sa Lewis Hamilton stal pred ôsmimi rokmi prvýkrát svetovým šampiónom F1. Bolo to tiež zatiaľ naposledy, kedy McLaren získal jazdecký titul.
Tri legendárny F1 LM kúpil Bruneiský sultán, jeden je dnes v zbierke Ralpha Laurena, ďalší tiež v USA a prvý prototyp vlastné McLaren. Briti si v polovici 90. rokov neboli istí, či sa predajú všetky, preto ich vzniklo tak málo …