Nissan GT-R začínal v roku 2007 s výkonom 357 kW (485 k). Začiatkom roka 2011 prešiel ľahučkým faceliftom, pri ktorom výkon narástol na 390 kW (530 k). Pre modelový rok 2012 sa stáva štandardom verzia s výkonom 404 kW (550 k). Za štyri roky Nissan GT-R zosilnel o 47 kW (64 k), čo iba potvrdzuje „ladičský“ potenciál jeho dvakrát prepĺňaného šesťvalca s objemom 3,8 litra.
Maximum krútiaceho momentu sa vyvíjalo od 588 Nm (3 200 – 5 200 ot/min) zo začiatku výroby, cez 612 Nm (3 200 – 6 000 ot/min) po facelifte až po 632 Nm (3 200 – 5 800), ktoré budú k dispozícii v modelovom ročníku 2012.
Trendu znižovania spotreby nezostal Nissan takisto nič dlžný. Priemerná tabuľková hodnota klesla z 12 na 11,8 l/100 km. Ako sa prejavil nárast čísel na tých správnych miestach Nissan zatiaľ nespresnil. Posledná verzia sa podľa údajov výrobcu popasuje so šprintom z 0 na 100 km/h za 3,046 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 315 km/h.
Zmenu výkonových parametrov motora pre rok 2012 majú na svedomí úpravy nasávacieho a výfukového traktu, ako aj modifikácie časovania ventilov, bohatosti zmesi a zapaľovania. K tomu sa pridávajú aj jemné úpravy prevodového systému zamerané skôr na komfort radenia. Každá verzia Nissanu GT-R teraz dostane špeciálny olej diferenciálu, ktorý bol vyvinutý pre pretekárske účely.
V modelovom roku 2012 bude Nissan po prvýkrát robiť rozdiely v nastavení pruženia medzi verziami s pravostranným a ľavostranným riadením. Kardanový hriadeľ pre pohon predných kolies je totiž umiestnený v pravej časti vozidla a spolu s volantom a vodičom na pravej strane vytvára nerovnomerné rozloženie hmotnosti. Preto verzie s pravostranným riadením majú asymetricky ladené pruženie.
Nový modelový ročník sprevádzajú aj ďalšie drobné modifikácie, napríklad mierne spevnenie karosérie, zmena podsvietenia otáčkomera, či štandardná cúvacia kamera.
Martin Vrana