“Krízu milujem,” otvoril podujatie Jan Telenský, vizionársky podnikateľ, známy z wellness projektu Aquacity Poprad. Podľa neho je obdobie recesie príležitosťou na nové prístupy a inovácie, ak za projektom stojí silná a najmä dlhodobá vízia.
Podobne sa o období, v ktorom sa nachádza európske hospodárstvo vyjadrili aj bankári z najsilnejších bankových domov na Slovensku. Cestovný ruch je odvetvím, ktoré by podľa nich nemuselo byť postihnuté krízou tak fatálnym spôsobom ako priemysel, avšak za predpokladu realisticky nastavených biznisplánov na strane hotelierov a ostatných poskytovateľov služieb. Aj keď sú bankové domy v porovnaní s rokmi pred prvou vlnou opatrnejší, podporu do segmentu cestovného ruchu nezastavujú celkom.
Jan Ficek (ČR), výkonný riaditeľ Labartt Hospitality v tejto súvislosti predpokladá, že bankové domy budú ochotné na Slovensku úverovať skôr rekonštrukcie existujúcich hotelov ako budovanie nových ubytovacích kapacít. Rovnako si myslí, že bude väčšia chuť investovať do slovenských regiónov ako do hlavného mesta Bratislavy. Spomenul pritom Trnavu, Košice ako aj región Tatier.