ktorú realizovala počas 17 domácich zápasov Slovana. „Študenti realizovali prieskum na zápasoch. Veríme, že výsledky budú zaujímavé aj pre verejnosť a inšpiráciou pre lokálnych politikov a miestne firmy,“ uviedol rektor EU Rudolf Sivák.
Pozitívne dopady
Pôsobenie Slovana v KHL prinieslo mestu a miestnym firmám dodatočné príjmy vo výške 3,8 milióna eur, na ktorých sa návštevníci z ostatných častí Slovenska podieľali sumou 2,7 milióna a zahraniční hostia sumou 1,1 milióna.
„Na základe podobných výskumov v minulosti sme predpokladali, že usporiadanie veľkého športového podujatia v meste má pozitívne dopady aj na ekonomiku samotného mesta a regiónu,“ povedal generálny manažér Slovana Maroš Krajči.
„Teraz pôjde najmä o to, ako ďalej využiť potenciál účasti Slovana v KHL pre podnikateľské subjekty pôsobiace v meste, ako aj pre jeho obyvateľov.“
16 % z okolia, vyše 26 % z ostatných regiónov
Na zápasy Slovana chodí približne 54 % Bratislavčanov, ďalších 16 % z okolia, vyše 26 % z ostatných regiónov a necelé 4 % predstavujú fanúšikovia zo zahraničia.
Celkove minuli návštevníci v Bratislave v súvislosti so zápasom KHL na Slovane 10,3 milióna.
Výskum prebiehal prostredníctvom dvoch paralelných dotazníkových prieskumov. Anketári získali vyše 5300 dotazníkov, čo predstavovalo 19 130 respondentov.
V druhom prieskume zameranom na výdavky návštevníkov sa získalo 921 dotazníkov, čo je 3327 respondentov.