Z našich automobiliek iba žilinská Kia montuje autá aj v Rusku, a tak by sankcie nepocítila. Pre Volkswagen je Rusko významný odberateľ. Z trnavského PSA Peugeot Citroën, naopak, ide do Ruska len malá časť produkcie.
Zo Slovenska do Ruska sa vlani predali osobné automobily v hodnote 623 miliónov eur a ďalšie stovky miliónov eur tvoril vývoz častí karosérií a súčiastok. Žilinská Kia v roku 2013 vyrobila 313-tisíc automobilov a 60-tisíc vozidiel smerovalo priamo do Ruska.
Pre vysoké 30-percentné clá už dnes autá zo žilinskej Kie smerujú do Ruska v rozobratom stave. Slovenskému automobilovému priemyslu by veľké výrobné problémy spôsobil až úplný zákaz dovozu všetkých automobilových súčiastok, čo je málo pravdepodobné, keďže by sa tým zrušili nielen európske, ale aj ruské pracovné miesta.
Celé automobily do Ruska vyváža napriek vysokým clám bratislavský závod Volkswagenu. Pri kúpe luxusných SUV vozidiel typu Volkswagen Touareg, Audi Q7 či Porsche Cayenne nie je pre zákazníkov rozhodujúca cena, ale kvalita kúpeného automobilu a práve bratislavský závod sa stal najlepšou automobilkou koncernu Volkswagen za rok 2013.