Elegantné tvary, silné motory, blesková rýchlosť, to všetko vyháňa ceny nahor. Nedávno bol predaný model 300S za rekordné štyri milióny libier
Maserati 300S rozhodne nepatrilo k žiadnym „masovkám“ – tohto závodného modelu bolo medzi rokmi 1955 až 1958 vyrobené púhych dvadsaťosem kusov. Impulzom pre návrh „Tristovky“ bol šampionát športových vozidiel, organizovaný organizáciou FIA prvýkrát v roku 1953. Víťazstvo Ferrari – odvekého rivala automobilky – v prvom ročníku vyprovokovalo Maserati k odpovedi, ktorú bol práve model 300S. Niekoľko rokov zabralo testovanie a ladenie motora, ktorého základom bol doteraz najsilnejší, 2,5 litrový šesťvalec z modelu 250F. Jeho objem bol ale zväčšený na tri litre, čo mu dalo výkon 260 koni a umožnilo autu dosiahnuť až takmer 300 kilometrovú rýchlosť.
Prvá závodná sezóna roku 1955 však príliš nevyšla, aj napriek sľubným parametrom vozidla. Príčinou neúspechov bola najmä nespoľahlivosť a „pôrodné“ problémy. Úpravy a vylepšenia sa plne vyplatili v nasledujúcom roku, kedy trojica pilotov Stirling Moss, Jean Behr a Carroll Shelby zvíťazili v pretekoch na 1000 km na okruhu v Nürburgringu a celkovo získalo Maserati druhé miesto práve za Ferrari.
Model z roku 1955 dosiahol ďalší rekord minulý mesiac, keď bol na Goodwoodském festivale rýchlosti predaný za rekordných 4 030 000 libier, v prepočte teda 4 700 000 EUR. Červený krásavec tak takmer zdvojnásobil sumu, akú kedy bol ochotný zaplatiť nadšenec za vozidlo tejto značky.
V skratke
Maserati 300S
Motor: objem 2,991 l / výkon 194 kW
Prevodovka: štvorstupňová manuálna
Maximálna rýchlosť: 190 km / h
Rozmery: 4150 mm (dĺžka) / 1450 mm (šírka) / 980 mm (výška)
Hmotnosť: 780 kg