Nemeckí experti odmietli nápad na diaľničné mýto len pre cudzincov

985

Za lepšie riešenie pre získanie peňazí na dopravnú infraštruktúru však považuje rozšírenie mýta pre nákladné automobily na všetky cesty.

Komisia pod vedením bývalého ministra dopravy Kurta Bodewiga podľa denníka Frankfurter Rundschau upozornila, že EÚ „nepripúšťa žiadnu diskrimináciu používateľov na základe štátnej príslušnosti alebo bydliska“ a požaduje „spravodlivé a transparentné mechanizmy pri rozložení záťaže infraštruktúrnych nákladov na užívateľa“. Model mýta pre cudzincov, ako ho presadzuje CSU, by podľa komisie bol v rozpore s týmito dvomi bodmi.

Bodewigova komisie, ktorá má za úlohu hľadať spôsoby udržateľného financovania dopravnej infraštruktúry, v prípade diaľničného mýta pre osobné autá odporučila jeho zavedenie pre všetkých. Na škále v podobe semafore mu dala ale iba oranžovú. Výťažok z neho komisia vyčíslila na 4,1 miliardy eur za rok, ak by cena ročnej vinety bola 100 eur.

Zelenú si od nemeckých expertov vyslúžilo rozšírenie mýtneho pre kamióny z diaľnic a časti spolkových ciest na všetky komunikácie v krajine, ktoré by podľa nich vynieslo 4,4 miliardy eur ročne navyše.