Prvú opancierovanú verziu bielomodrej značky predstavovala v roku 1978 limuzína sedmičkového radu 733i High Security. Všetky ďalšie generácie vlajkovej lode BMW sa potom dodávali aj v špeciálnych, opan-cierovaných verziách. V roku 1997 mala premiéru pancierová limuzína päťkového radu, o tri roky neskôr sa objavilo 330i Security ako prvé svojho druhu v strednej triede. Pred štyrmi rokmi firma uviedla na trh aj vôbec prvé špeciálne SAV (Sports Activity Vehicle) BMW X5 Security.
Momentálne sú vo výrobnom programe „špeciálov“ okrem sedmičkovej limuzíny, zodpovedajúcej bezpečnostným predpisom VR6/7, aj BMW X5 Security druhej generácie a opancierované limuzíny päťkového radu, spĺňajúce normu VR4. Moderné technológie, použité pri ich výrobe, chránia posádku dokonca aj pred špeciálnou prieraznou a zápalnou protipancierovou muníciou či všetkými bežne dostupnými druhmi trhavín.
Zaujímavé je, že všetky (samozrejme, individuálne objednané) pancierové „bavoráky“ sa kompletizujú v špecializovanom závode v mexickej Toluke. V materskom závode v nemeckom Dingolfingene (v prípade X5 v Spartanburgu, USA), vyrobia základ vozidla, ale pancierovanie či iné špeciálne vybavenie sa už montuje v Mexiku. V základnej výrobe sa pritom už dbá na „slabé miesta,“ akými môžu byť tesnenia dverí, spáry karosérie či styčné plochy kovu a skla. Pochopiteľne, firma garantuje absolútnu diskrétnosť, vozidlá majú príslušné certifikáty a BMW ponúka súčasne aj špeciálny výcvik vodičov.
BMW X5 Security si udržiava aj v pancierovanej verzii vynikajúce jazdné vlastnosti a skvelú dynamiku s pokročilým systémom náhonu všetkých kolies xDrive. Security poháňa najväčší z dostupných motorov, vidlicový osemvalec zdvihového objemu 4,2 litra výkonu 261 kW (355 k) s krútiacim momentom 475 N.m od 3400 otáčok. Napriek podstatne vyššej hmotnosti tak dosiahne X5 Security najvyššiu rýchlosť 210 km/h a z nuly na stovku zrýchli za pozoruhodných 7,5 sekundy.
Celý priestor päťčlennej posádky vrátane batožinového priestoru je chránený prídavnými panelmi z vysoko odolného kompozitu, na niektorých miestach sú použité pláty zo špeciálnej dvojvrstvovej ocele. Všetky sklá sú hrubé 22 milimetrov a potiahnuté polykarbonátovou fóliou, zabraňujúcou rozpadu na črepiny. V zásade však sklo i karoséria odolajú strelám z ručných zbraní až do kalibru 9 milimetrov, vypálených z rôznych uhlov.
Vozidlo je vybavené sadou vonkajšieho alarmu a taktiež komunikačným zariadením, pomocou ktorého sa dá hovoriť s osobami mimo auta bez nutnosti otvorenia okien či dverí. Ovládací panel tohto komunikačného systému je za normálnych okolností diskrétne schovaný pod krytom na stredovom tuneli. Predná i zadná kamera umožňujú kontrolovať priestor pri manévrovaní. Špeciálne upravený podvozok má zosilnené pruženie i tlmiče, brzdy, bezpečnostné pneumatiky umožňujú dojazd 150 kilometrov aj po úplnej strate tlaku. Bezpečnostná verzia X5 je vybavená všetkými elektronickými vymoženosťami, aké ponúka „obyčajná“ top verzia vrátane aktívneho elektronického stabilizačného systému DSC, bixenónových natáčacích svetlometov a aktívneho riadenia.
Druhou novinkou pre jeseň tohto roka je špeciálna verzia limuzíny päťkového radu, označená BMW 530i a 550i Security. V prvom prípade má vozidlo inštalovaný radový zážihový šesťvalec zdvihového objemu 3 litre s výkonom 200 kW (272 k) a krútiacim momentom 315 N.m. Model 550 má pod kapotou vidlicový osemvalec 4,2 vo výkonovej verzii 270 kW (367 k) s krútiacim momentom 490 N.m Obe vozidlá dosahujú najvyššiu rýchlosť 240 km/h so zrýchlením z nuly na stovku za 6,1 (6,5) sekundy, obe sa dodávajú štandardne so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.
Špeciálne bezpečnostné vybavenie je obdobné ako u X5, hotový produkt taktiež zodpovedá norme VR4. V širšej miere sa tu používa aramidová sieť, používaná na nepriestrelné policajné vesty a polykarbonát, takže celková hmotnosť sa oproti sériovému modelu zvýšila len o 250 kilogramov.
Najviac zákazníkov má BMW na tieto vozidlá z krajín Južnej Ameriky, Blízkeho Východu a Ruska.