To predstavuje približne 23 % a ďalších 57 km, teda 12 % diaľnic je už v prevádzke viac ako 25 rokov. V prípade rýchlostných ciest už presluhuje alebo sa k hranici životnosti blíži spolu 37 %. Teda 69 km z celkového počtu 182 km rýchlociest.
Ministerstvo dopravy však tvrdí, že stav diaľnic a rýchlostných ciest je v súčasnosti na Slovensku v podstatne lepšej kondícii ako ciest nižších kategórií. S týmto názorom sa stotožňujú aj odborníci.
„Diaľnice a rýchlostné cesty sú na Slovensku v relatívne dobrom stave. Aj v porovnaní s ostatnými štátmi,“ zhodnotil Ľubomír Palčák z Výskumného ústavu dopravného v Žiline. Problém je podľa neho jedine v tom, že nie sú ešte dobudované.
Podľa rezortu dopravy bolo v roku 2010 spolu 99,2 % diaľnic v dobrom alebo vyhovujúcom stave z pohľadu vyjazdených koľají.
„Ak berieme do úvahy kritérium pozdĺžnych nerovností na vozovke, tak v dobrom alebo vyhovujúcom stave bolo 97,8 % zo všetkých kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest,“ vyčíslil hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
V tomto roku by pritom malo do údržby a opráv diaľnic a rýchlostných ciest putovať 39,2 milióna eur. Na rok 2014 je naplánovaná celková suma 45,4 milióna eur a v roku 2015 by malo na tento účel ísť spolu 53,2 milióna eur.