Zmena obalu je však súčasť marketingovej akcie pred futbalovými majstrovstvami Európy, obrázky ukazujú detské fotografie hráčov nemeckého národného tímu.
Fotografie čokolád s deťmi tmavej pleti sa podľa televízie N24 objavila na facebookovej stránke Bádensko-Württembersko odnože Pegidy s komentárom „Nezastaví sa pred ničím“. K príspevku rýchlo pribudlo mnoho komentárov stúpencov Pegidy, ktorí odsudzovali zmeniť obrázok dieťaťa, označovali ju za protežovania imigrantov a hovorili o bojkotovaní čokolády.
Z príspevkov na facebooku podľa N24 bolo zrejmé, že užívatelia nevedia o tom, že obrázky ukazujú nemeckých futbalistov. Kritizované obaly ukazovali detské snímky Jeroma Boatenga, ktorého otec je Ghančan, a Ilkaye Gundogan, ktorý je tureckého pôvodu. Celkom Ferrero pred šampionátom uviedlo na nemecký trh jedenásť variantov čokolády s rôznymi hráčmi.