Príspevky firma poskytovala v čase, keď mala záujem na ovplyvnenie niekoľkých politických rozhodnutí. S obvinením prišla organizácia na kontrolu lobingu, ktorá chce na problém upozorniť aj podujatím pri príležitosti dnešného zjazdu CDU.
Philip Morris medzi rokmi 2010 a 2015 rozdal hlavným nemeckým stranám a ich pridruženým organizáciám okolo 544 tisíc eur. Príspevky smerovali na akcie oboch súčasných vládnych strán – stredopravej koalície CDU-CSU aj sociálnych demokratov (SPD).
Kresťanskodemokratická únia (CDU) kancelárky Angely Merkelovej od americkej firmy len vlani inkasovala v prepočte 80 tisíc eur. Upozornil na to Ulrich Müller z organizácie Lobbycontrol, ktorá sa odvoláva na údaje z web koncernu.
Hans-Seidel-Stiftung, nadácia blízka Kresťansko únii (CSU), použila v roku 2013 na svoju konferenciu 20 tisíc dolárov od Philipa Morrisa.
Peniaze od výrobcu cigariet Marlboro putovali aj k SPD vlastnenej spoločnosti Network Media. Len vlani išlo najmenej o 12 tisíc dolárov.
Obdarované strany vo svojich výročných správach o tomto sponzoringu neinformujú. Zákon to neprikazuje, teraz ale podľa Spiegelu rastie tlak na jeho zmenu. Doteraz strany totiž nemusia príjmy od sponzorov vykazovať oddelene. Uvádzajú ich pod položkou ostatné príjmy bez vymenovania jednotlivých darcov.