Peniaze navyše za výber sedadla alebo odbavenie batožiny fungujú čisto z ekonomického hľadiska tak dobre, že nízkonákladoví dopravcovia v niektorých regiónoch ovládajú aj viac ako polovicu trhu.
Za letenku z Bratislavy do Milána zaplatíte u Ryanairu dvadsať eur. Takáto cena len ťažko írskemu dopravcovi prinesie zisk, a aj keď sú v rezervačnom systéme ponuky za také ceny desiatky tisíc, Ryanairu z roka na rok rastú zisky. Nízka cena letenky totiž nevadí, Ryanair zarobí na cestujúcich inde. Stačí, keď si priplatí 25 eur za odbavenie kufra do podpalubia či ďalších 10 eur za výber sedadla.
Posledné výsledky najväčšej európskej nízkonákladovej leteckej spoločnosti ukazujú, že stávka na podnikanie v štýle všetko k letenke len za príplatok Ryanairu dokonale vychádza. Za posledný finančný rok prvýkrát dodatočné príjmy presiahli miliardu eur, teda cez 21 percent celkových tržieb. A tržby z predaja všetkého možného im rastú rýchlejšie ako cestujúci: zatiaľ čo pasažierov pribudlo menej ako päť percent, dodatočné príjmy vzrástli o 20 percent. V praxi tak každý cestujúci Ryanairu k letenke zaplatil priemerne cez trinásť eur.