„To je neakceptovateľné. Vyšetrovanie bude dôkladné a uvidíme, kde presne a kto pochybil,“ konštatoval šéf rezortu dopravy na pondelkovej tlačovej konferencii v Bratislave.
Ministerstvo dopravy tak celoplošne zakázalo využívať tento typ dočasnej podpornej konštrukcie pri výstavbe akýchkoľvek stavieb na Slovensku. Zároveň vyzvalo dodávateľa stavby, ktorým je konzorcium firiem Váhostav SK a Bögl a Krýsl, aby poškodených po páde mosta odškodnilo. V prípade, že toto odškodnenie nebude dostatočné, vláda je podľa Počiatka pripravená do tohto procesu vstúpiť a odškodniť ľudí.
Rezort dopravy chce zároveň skúmať cenové rozdiely, ktoré v súčasnosti sú pri takýchto dočasných podporných konštrukciách. „Aby sme vedeli vylúčiť, ale aj potvrdiť možnosť, že cena má vplyv na kvalitu výstavby,“ dodal Počiatek.
Plná zodpovednosť za nešťastie je však podľa šéfa rezortu dopravy na strane dodávateľa stavby. Ministerstvo tak v súčasnosti analyzuje aj sieť subdodávateľov, ktorí sa na výstavbe mosta podieľali. Dielo je však sčasti vybudované, ministerstvo tak zhotoviteľa vyzvalo, aby do utorka predložil technologické postupy, ktoré boli použité pri trvalých konštrukciách. „Otázka je, v akom sú stave. Možno je nutné urobiť nejaké kroky, aby boli zabezpečené trvalé objekty,“ vysvetlil Počiatek.
Tieto technologické postupy budú následne zauditované externými znalcami. V stredu má byť celý plán technologických postupov predstavený hasičom a vyšetrovateľom a následne ministerstvo rozhodne o ďalších krokoch.