Aktuálne generácia Renaultu Clia sa predáva už od konca roka 2012, je tak najvyšší čas pracovať na jej nástupcovi. Výkonný viceprezident Renaultu Bruno Anceli naznačuje, že by sa nové Clio mohlo dočkať hybridného pohonu.
Ancelin tvrdí, že automobilka chce ponúknuť cenovo dostupnú techniku umožňujúcu hybridný pohon. Vďaka nízkej cene by hybridné ústrojenstvo mohlo byť použité aj v malých modeloch, ako je Clio. V súčasnosti je technika hybridov natoľko drahá, že sa v malých autách cenovo nevyplatí. Práve z toho dôvodu vzniklo len minimum malých hybridov – na slovenskom trhu je teraz len jeden – Toyota Yaris.
Riešením pre Clio by mohlo byť ústrojenstvo z nového Scénicu. Ten bude na vybraných trhoch dostupný vo verzii Energy dCi 110 Hybrid Assist, ktorá vie pri spomaľovaní ukladať kinetickú energiu a využívať ju následne pri zrýchľovaní. Na rozdiel od full-hybridu (napr. Práve Yaris) nevie mild-hybrid jet výhradne na elektrinu – elektrická energia len pomáha spaľovaciemu motoru.
Ancelin priznáva, že by sa táto technika Scénicu mohla objaviť aj v Cliu. Renault totiž zvažuje jej použitie aj v ďalších modeloch. Zároveň to však podľa Anceliniho nie je jediné riešenie na zníženie spotreby paliva, na ktorom sa vo francúzskej automobilke pracuje.
Isté je len to, že Clio v dohľadnej dobe nebude plug-in hybrid. Takéto vozidlo by totiž bolo až príliš drahé. Naopak vo väčších modeloch sa Renault plug-in hybridom nebráni. Ancelin si navyše myslí, že sa automobilka takým modelom ani nevyhne, a to kvôli stále prísnejším emisným normám.
Martin Vrana