Rozchod po päťdesiatich rokoch. Shell ponúka zrejme poslednú edíciu Lego

359

    Lego po päťdesiatročnej spolupráci s ropným koncernom už nepočíta.

    Červená a žltá sú firemnými farbami spoločnosťou Ferrari, Shell a Lego. Trojicu gigantov vo svojich odboroch však nespájajú iba rovnaké odtiene vo firemnom logu. Firmy spolupracujú tiež v marketingu. Aktuálne tak Shell láka na svoje čerpacie stanice zákazníkov na novú limitovanú edíciu modelov vozidiel Ferrari zo špeciálnej série Lego. Tú si môže kúpiť ten, kto načerpá minimálne 30 litrov paliva.

    Kolekcia siedmich stavebníc je však zároveň pre výrobcov hračiek aj ropný koncern trpkou pripomienkou ukončenia takmer päťdesiatročnej spolupráce. Aj keď z nej obe firmy po rokoch profitovali, nakoniec pre nich skončili reputačnou katastrofou.

    Príčinou bola kampaň ekologickej organizácie Greenpeace. Tá vlani zverejnila video, na ktorom sa polárnou krajinou z Lega valí olej z ropnej veže Shell a zaplavuje ľudí, zvieratá i Santu Clausa. Ekológovia chceli spotom, ktorý doteraz videlo vyše 7,4 milióna ľudí, upozorniť na ťažobné plány britsko-holandskej spoločnosti v Arktíde.