Jedná sa o veľkú výhru pre program, ktorý vďačí za svoj pôvod kamiónovej doprave zameraný na Highway Pilot program, ktorý Mercedes-Benz debutoval pred dvoma rokmi. Autonómny program síce ešte nečelil plne mestskému prostrediu, ale aj tak má futuristický autobus veľký úspech.
Mercedes-Benz sa zameral na to, aby sa autobus hodil do mesta budúcnosti, a preto veľa času venoval návrhu interiéru. Oficiálna tlačová správa prezrádza, že autobus by mal mať tri zóny rozdelené podľa toho, ako dlho bude cestujúci cestovať. Pokiaľ bude cestovať dlhšiu dobu, potom môže ísť do zóny, v ktorej využije médiá pre zábavu.
Kľúčovou zložkou programu CityPilot je integrácia s mestskou infraštruktúrou. Autobus je kompletne zosieťovaný, a tak dokáže komunikovať so semaformi a reagovať na zmenu farebných svetiel na semafore. Futuristický autobus jazdí v autonómnom programe rýchlosťou až 70 km/hod, pričom dokáže spomaľovať a zastavovať na zastávkach, aby vyzdvihol cestujúcich.