Z cielenie reklamy je zrejmé, že kľúčovým dôvodom pre vznik systému je marihuana, hoci je na webovej stránke uvedená len ako jedna z mnohých možností.
Užívateľom po vložení semienka zadá v aplikácii, o akú rastlinu sa jedná. Potom zariadenie zaistí zálievku, hnojenie, minerály, optimálnu teplotu, osvetlenie, vlhkosť a ventiláciu. Múdra pestiareň je pripojená k domácej Wi-Fi sieti, a tak posiela notifikáciu na chytrý telefón v okamihu, keď je nevyhnutné doplniť napríklad vodu či hnojivo. Aplikácia zároveň slúži na uzamykanie a odomykanie dverí a nahliadnutie do pestiarene, pretože vo vnútri nej sa nachádza vstavaná webová kamera.
Autori ešte neuviedli, na koľko múdra „chladnička“ vyjde. Hoci už zverejnili podarenú reklamu a webovú prezentáciu, ešte nie je jasné, či ide o skutočný produkt.