Ide o samostatný právny subjekt, ktorý jej umožní v ešte širšej miere venovať sa pomoci a podpore neziskovému sektoru ako prostredníctvom dovtedajšieho neinvenstičného Fondu Tesco. Nadácia prevezme všetky práva a záväzky po fonde a rozsah jeho aktivít ešte rozšíri. Firma chce takto potvrdiť svoj verejný záväzok voči spoločnosti, kde pôsobí, a ešte viac pomáhať v súlade so svojou obchodnou stratégiou.
„Máme veľmi bohaté skúsenosti v oblasti firemnej filantropie a chceme pomáhať ešte vo väčšej miere ako doposiaľ. To je aj jeden z dôvodov, prečo po takmer dvojročnej existencii Fondu Tesco ideme ďalej založením Nadácie Tesco,“ povedala pri tejto príležitosti manažérka nadácie Ľubica Puchá.
Nadácia bude zastrešovať všetky aktivity v oblasti spoločenskej zodpovednosti a zároveň vyvíjať nové projekty a aktivity filantropickej pomoci. „Jej založenie poskytne väčšie možnosti v oblasti darcovstva, v oblasti získavania finančných prostriedkov ako aj v oblasti firemného dobrovoľníctva,“ vysvetlila Puchá.
Nadácia sa bude zameriavať na oblasti, ktorým sa venoval aj predchádzajúci neziskový subjekt – fond. Predmetom záujmu budú neziskové organizácie, ktoré pôsobia v oblasti vedy, výchovy a vzdelávania alebo sa špecializujú na rozvíjanie voľno-časových aktivít detí a mladých ľudí. Významné miesto bude naďalej patriť organizáciám a komunitám zameriavajúcim sa na starostlivosť a zdravotne postihnutých či sociálne znevýhodnených občanov. Dôležitou súčasťou bude i naďalej podpora zdravého životného štýlu, ochrana životného prostredia a pomoc pri živelných katastrofách.
TASR informovala Oľga Hrnčiarová, manažérka vonkajších vzťahov Tesco Stores SR.