Počítam, že už sa pomaly zmierujete s tým, že ak budete chcieť, za pár rokov budete sadať do svojich mestských a prímestských približovadiel pokojne aj v pyžame, hodíte si nohy na palubovku, stlačíte gombik a auto vás samo dovezie do miesta určenia, zatiaľ čo vy budete môcť robiť v aute to, čo vás práve napadne, alebo čo ste doma nestihli. Však kto by sa bavil pohybom v kolónach a poskakovaním od semaforu k semaforu. Toto sa bude dať prežiť, zvlášť keď vám bude v garáži stáť ešte športiak, kde žiadne takéto nezmysly nebudú. Alebo áno?
Global Vice President for Research and Advanced Engineering Nissanu Takao Asami vydesil redaktorov Auto Expressu tým, že aj športové vozidlá značky by mohli rozšíriť portfólio autonómnych modelov. Nissan v Tokiu predstavuje ako jednu z kľúčových noviniek svoj program Piloted Drive 1.0 čoby vlastného priekopníka autonómnej techniky a zdá sa, že ten sa začína správať ako vírus – nebezpečne sa množia. Ba čo horšie, stvoritelia v tom vidia výhody …
Podľa Asamiho by tento poloautomatický systém (Nissan zatiaľ odmieta stav, keď počítač prevezme plnú kontrolu nad vozidlom), u ktorého si vodič môže voliť, čo na aute bude ovládať sám a čo zveria elektronike, mohol „vylepšiť výkonnosť“ aj u športových vozidiel. Auta ako GT-R alebo 370Z by mohla byť napríklad vybavené režimom Track, ktorý by mohol naučiť vodiča, ako byť čo najrýchlejší na okruhu a zaistiť „viac zábavy za volantom“.