\"Štedrý\" bankomat rozdával v Gdansku celú noc dvojnásobok peňazí

738

Banka sa snaží klientov prinútiť, aby rozdiel vrátili, právnici ím však nedávajú veľké šance.

„Ľudia volali známym a tí prichádzali uprostred noci autami pre peniaze. Čakalo sa v dlhej fronte,“ citoval denník Gazeta Wyborcza jednu z klientok, ktorá bola v správny čas na správnom mieste. Čiže v noci zo soboty na nedeľu pri štedrom bankomatu, pred ktorým sa zišlo až niekoľko stoviek ľudí.

„Bankomat mal poruchu a vyplácal dvakrát viac peňazí, než koľko stálo na obrazovke. Podľa expertov išlo zrejme o vadu v naprogramovaní. Banka tak mohla prísť až o niekoľko sto tisíc zlotých, PKO však stratu nespresnila.

„Chcela som si vybrať päťdesiatku, ale dostala som stovku. Najskôr som si myslela, že som sa pomýlila pri zadávaní sumy. Ale keď kolega tiež dostal stovku, bolo nám jasné, že niečo nie je v poriadku. Overila som si stav účtu a zistila, že bankomat päťdesiatku vydanú navyše neodpočítal. Proste vyplácal dvojnásobok, ako mal, „konštatovala čitateľka, ktorá vraj stála pri začiatku celej udalosti.

Informácie o poškodenom bankomate sa bleskovo rozšírila a ďalší a ďalší ľudia ponáhľali si vybrať peniaze. Kto vyčerpal denný limit, čakal do polnoci, aby sa mohol pustiť do ďalšieho výhodného výberu. „Jeden chlapík sa chválil, že vybral všetky úspory. Dostal dvojnásobok!“ tvrdia svedkovia.

Sporiteľňa sa o všetkom dozvedela až v okamihu, keď k prepážke dorazil jeden z klientov, v ktorom sa pohlo svedomie a rozhodol sa vrátiť neoprávnene privlastnené peniaze. A banka sa rozhodla vymáhať „preplatky“ aj od klientov, ktorých svedomie zostalo v pokoji. „U bankomatu sú kamery monitorujúce dianie. Každá transakcia sa nahrávala,“ varujú zástupcovia PKO.

Podľa známeho gdanského advokáta Romana Nowosielského však šanca banky na vrátenie peňazí sú „skôr iluzórne“. Kamery vraj sotva boli s to zachytiť zinkasovanú sumu a banka by musela každému jednotlivému klientovi dokázať, že úmyselne vyberal dvojnásobok sumy, ktorú do prístroja zadal.

Každý zákazník však môže odmietnuť odpovedať, tvrdiť, že si nič nepamätá, alebo že peniaze z bankomatu strčil do peňaženky či do vrecka k ďalším peniazom, a tak ani nevie, koľko z bankomatu dostal. Každopádne „záchvat štedrosti“ skončil. Bankomat bol opravený.